Några nya bussar i trafik åt O-ringen [bilder]

Startat av Ebermark, 25 juli 2019, 22:02:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ebermark

Hej!
Tog idag en sväng till Åby utanför Norrköping där O-ringens tredje etapp gick av stapeln. Jag placerade mig strategiskt utmed riksväg 55 där alla matarbussar till tävlingen passerade. Jag fick omkring 50 bussar på bild under de 40 minuter jag stod där. Nobina har väl uppdraget att köra trafiken, men man anlitar många andra bolag. Nobinas bussar dominerade med bussar från Värmland, Sörmland och SL. Utöver Nobina körde bland andra Vadstena Buss, Ukna Busstrafik, Hjalmarssons Buss, Aneby Buss, Ryssbygdens Buss, Alternativ trafik, Adelsö Buss, Nordia Buss samt några ytterligare som jag inte kommer ihåg nu.

Nobina körde bland annat med minst tio av sina nya Setror (var så många jag fotade) som ska sättas i trafik i Sörmland. De jag fick på bild var 3982-83, 3985-89 samt 3993-95. Nedan tre bilder på dessa Setror.

Först Nobina 3983


Nobina 3985


Nobina 3986


Dessutom en bild på den enda helt nya bussen förutom Nobinas Setror som jag såg. En MAN från Vadstena Buss som kommer användas som skolbuss från och med höstterminen då ett nytt avtal börjar gälla för skoltrafiken i Vadstena. Vadstena Buss kör på underentreprenad åt Bliva Buss i Vadstena.
Bakom Vadstenabussen kommer Nobina 6901.



bjorn.lovdahl

Under etapp 1 och 2 uppe i Finspång var det 90 bussar på en linje som användes, till etapp 3-5 är det ca 75 bussar på 2 linjer

Ulf Berlin

Tack för bilderna.
Man ser riktigt karavanen(tillbaka)på näst sista bilden./Ulf

Mikael T Nilsson

Trevligt att få se några av de nya bussarna till Nobina Sörmland.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.