Trollhättan 19 juli 2019 - del 2 (Nobina - del 1)

Startat av Mikael T Nilsson, 20 juli 2019, 09:21:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer första bildsvepet av två på Nobinabussar i Trollhättan den 19 juli 2019. Först Volvoboggi 7941 som ankommer Resecentrum som linje 66.



Nobina 7674 har precis släppt av resenärer från linje 424 från Lilla Edet.



Nobina 6879 ankommer Trollhättan som linje 421 från Ale.



De nyaste bussarna jag såg hos Nobina i Trollhättan var ett gäng Scania Citywide i stadstrafiken. Det verkar som man har Scaniabussarna 3202-3207 samt 3753 och 3754 där.



I övrigt var det Solarisbussar som användes i stadstrafiken denna dag. Här vagn 7724 som inväntar avgång vid Resecentrum.



Nobina 7999 har väl det högsta inv.numret hos Nobina? Efter detta började man väl om med numrering och började på 3xxx-serien?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

7999 och sen 3000-serien stämmer bra.
Tack för bilder. Du var inte upp på stan och kollade hur det ser ut vid Drottningtorget?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2019, 10:42:25 AM
7999 och sen 3000-serien stämmer bra.
Tack för bilder. Du var inte upp på stan och kollade hur det ser ut vid Drottningtorget?

Tack för uppgifterna Micke!

Roligt att du uppskattade bilderna! Visst var jag uppe vid Drottningtorget. Det blev en del bilder där, men jag tog dem inte i vinkel mot själva torget då det verkade pågå en del ombyggnationer där med metallstängsel runt. Det blir inga snygga bilder med den bakgrunden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2019, 10:42:25 AM
Tack för bilder. Du var inte upp på stan och kollade hur det ser ut vid Drottningtorget?



Hej igen,

Bifogar denna bild som är tagen mot Drottningtorget.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Tack för 6879 med grön dest skylt(m h t vår tidigare diskussion) :)/Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 21 juli 2019, 21:21:58 PM
Tack för 6879 med grön dest skylt(m h t vår tidigare diskussion) :)/Ulf

Varsågod!  :) Roligt att du uppskattade bilden!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.