Trollhättan 19 juli 2019 - del 1 (Connect Bus & Vy Buss)

Startat av Mikael T Nilsson, 20 juli 2019, 09:11:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer några bilder från ett besök i Trollhättan. Vy Buss 70146 ankommer Resecentrum i Trollhättan för att lasta resenärer mot Uddevalla.



Vy Buss 70591 lämnar Resecentrum som linje 710 mot Dalsland.



Vy Buss Uddevallas Volvoboggivagnar 70153 och 70141 vilar vid Resecentrum.



Connect Bus verkar vara ett bolag som har en del trafik på 600-linjer österut från Trollhättan sett.

Först en bild på vagn 1102.



Endast IVECO-bussar verkar användas. Det högsta numret jag fotograferade var 1147.

Här ser vi 1108 på linje 662 vid Drottningtorget.



Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Nettbuss heter Vy Buss så där får du ändra texten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

För den som möjligen missat det är Connect Bus det nya namnet på Sandarna Transporter AB, Söne Trafik AB samt Söne Buss AB som nu alla är dotterbolag. I Trollhättan är det ju f d Söne Trafik.

Connect Bus

Bussmicke

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 20 juli 2019, 12:34:31 PM
För den som möjligen missat det är Connect Bus det nya namnet på Sandarna Transporter AB, Söne Trafik AB samt Söne Buss AB som nu alla är dotterbolag. I Trollhättan är det ju f d Söne Trafik.

Connect Bus

Nix, Fd Söne Buss i Göteborg i Nossebro/Sollebrunn
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2019, 10:44:18 AM
Nettbuss heter Vy Buss så där får du ändra texten.

Tack så mycket för påminnelsen Micke. Det hade jag helt glömt bort. Märkligt att man inte bytt ut "Nettbuss"-märkningen mot "Vy Buss" på någon av de vagnar jag fotograferade. Jag fick ca 12 Vy Bussar på bild och samtliga var märkta "Nettbuss", oavsett regiontillhörighet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 20 juli 2019, 12:34:31 PM
För den som möjligen missat det är Connect Bus det nya namnet på Sandarna Transporter AB, Söne Trafik AB samt Söne Buss AB som nu alla är dotterbolag. I Trollhättan är det ju f d Söne Trafik.

Connect Bus

Tack för uppgiften. Det visste jag inte. Jag minns dock att Söne körde en del kring Trollhättan och Grästorp när jag senast besökte Trestad.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 20 juli 2019, 17:41:51 PM
Tack för uppgiften. Det visste jag inte. Jag minns dock att Söne körde en del kring Trollhättan och Grästorp när jag senast besökte Trestad.
Söne körde för Buss i Väst och har fortsatt med detta tills kontrakttiden går ut trots att de nu inte längre är delägare i Buss i Väst. Idag antar jag att Connect tagit över dessa körningar.

För övrigt finns det nu i farans riktning att vi får en debatt om förväxlingsrisken mellan Connex (nuvarande Transdev) och Connect. Fast de har ju aldrig varit verksamma samtidigt under dessa namn. 
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2019, 17:03:25 PM
Nix, Fd Söne Buss i Göteborg i Nossebro/Sollebrunn

Jag vet att detta är lite rörigt - och det kanske inte bara är jag som tycker. Bussarna på bilderna står på Söne Trafik i SBH men i bilregistret står Söne Buss som ägare.

John P

Connect bus i  Nossebro kör en hel del turer på linje 640 och samtliga turer på  linje 660, 661 och 662, dessa linjer körs på underentrepenad för Nobina.
Connects depå i Sollebrunn kör, tillsammans med Vårgårdabuss, linje 642 till Sollebrunn för Bivab ( f.d Buss i Väst) .
Dessa IVECO Crosway, eller egentligen Iribus, är vanliga på linje 640-662, men de har även en Scania Omniexpress och några Scania CityWide också.
På linje 642 kör man ofta lågentré Iveco Crosway och man har  kvar i alla fall en Scania Vest som används där.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Mikael T Nilsson

Citat från: John P skrivet 21 juli 2019, 00:24:52 AM
Connect bus i  Nossebro kör en hel del turer på linje 640 och samtliga turer på  linje 660, 661 och 662, dessa linjer körs på underentrepenad för Nobina.
Connects depå i Sollebrunn kör, tillsammans med Vårgårdabuss, linje 642 till Sollebrunn för Bivab ( f.d Buss i Väst) .
Dessa IVECO Crosway, eller egentligen Iribus, är vanliga på linje 640-662, men de har även en Scania Omniexpress och några Scania CityWide också.
På linje 642 kör man ofta lågentré Iveco Crosway och man har  kvar i alla fall en Scania Vest som används där.



Hej,

Tack för uppgifterna. Hittade en bild på Nobinavagn på linje 640...



...och en Connect Bus från Sollebrunn (linje 642).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.