Gula Skånebussar - sju vardagsbilder

Startat av Hasse L, 16 juli 2019, 19:57:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Noga räknat är de båda första bilderna tagna en (regnig) söndag.

REF 823 - Transdev 6195

Gjorde en behaglig resa med en Citywide från Lund till Malmö, men att fånga frontdestinationen på bild utan blänket i rutan låter sig visst inte göras.

EZU 350 - Transdev 3158

Ett tacksamt motiv är däremot busstationen i Höganäs med den flotta f.d. järnvägsstationsbyggnaden i bakgrunden.

BLS 586 - Nobina 6797 och ROB 361 - Nobina 7426


XXZ 509 - Nobina 7978

Till dagens första avgång - kl. 10 - från Mölle kommer en av de få tvåaxliga regionbussarna för att ta över rätt så många resande från 222'an för vidare färd upp på Kullaberg.

YEG 729 - Nobina 3563

Konditoriet Fenix i Röstånga har uteplatser med utsikt över busstrafiken. Kunde ta bilden sittande kvar vid bordet.

DKK 045 - Nobina 7528

Strax dags för en förmiddagsavgång från Båstad med den glest trafikerade linjen till Torekov.

ROB 877 - Nobina 7948

Ulf Berlin

3563 som körs på linje 202 är väl placerad i Ängelholm för Nobina har väl inga kortvagnar i Helsingborg?
(Denna linje borde kunna köras med en typ"minibuss"m h t resandeantalet)/Ulf

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep från Skåne.

Jag håller med om att det ofta är svårt att undvika blänk i rutan, särskilt på Scania Citywide.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Trevligt. L202 kördes väl förra året med en kort grön stadsbuss i 62serien. Nu har 3563 flyttats från Värmland för denna trafik så det verkar bedömas finnas ett behov av större buss.

Område NV Skåne har fler tvåaxlade Volvo i Regiontrafiken men placeringsort är jag osäker på.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano

Citat från: Ulf Berlin skrivet 16 juli 2019, 20:07:48 PM
3563 som körs på linje 202 är väl placerad i Ängelholm för Nobina har väl inga kortvagnar i Helsingborg?
(Denna linje borde kunna köras med en typ"minibuss"m h t resandeantalet)/Ulf

3563 är helt rikigt placerad i Ängelholm och det är även de två andra Volvo kortvagnarna. Dock kan de ibland dyka upp på Helsingsborgs linjer. Har bland annat åkt Volvo kortvagn på 220:an, men det var en fullsatt historia  ;)

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina