Författare Ämne: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen  (läst 1011 gånger)

Inloggad Gano

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 166
Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« skrivet: 13 juli 2019, 22:02:28 PM »
Det här med elbussar och tillhörande laddstationer. Tydligen är samtliga tre laddstationer i Helsingborg urfunktion förutom de på depån, två på Dalhem och en på Råå, så därför är elbusstrafiken inställd och man kör med vanliga Citaro på linje 1. Laddstationen på Råå har inte använts alls eftersom det var något kabelfel och därför har man laddat VDL elbussarna med de två laddstationerna på Dalhem, men igår började den ena att krånga med att bara fällas upp och ned och nu tydligen även den andra. Kan tilläggas att Citaro på 1:an har förekommit sen starten, men bara med ett fåtal bussar, men idag såg jag bara Citaro.

« Senast ändrad: 13 juli 2019, 23:22:19 PM av Gano »

Utloggad vinolik

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 16
SV: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« Svar #1 skrivet: 13 juli 2019, 23:47:16 PM »
Pinsam början...  :-\  Hoppas det löser sig snart
« Senast ändrad: 14 juli 2019, 00:05:50 AM av vinolik »

Utloggad Bussmicke

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 23245
  • Aldrig utanför dörren utan en kamera.
    • Bussmicke.se
SV: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« Svar #2 skrivet: 14 juli 2019, 00:19:50 AM »
Är det jag alltid har sagt, Trådbuss är det som gäller. Inget batterifåneri.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av: Canon EOS 6D Mark II,  Canon EOS M5 och Sony RX100M3.

Inloggad Gano

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 166
SV: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« Svar #3 skrivet: 14 juli 2019, 11:07:25 AM »
Pinsam början...  :-\  Hoppas det löser sig snart

Det får vi göra. Tur att detta händer nu på sommaren när man har mindre trafik och därav har reservbussar och inte på vintern där man enligt Arriva skulle ha 5/6 reservbussar och 1:an kräver 11/12 bussar, så man hade behövt ställa in.

Inloggad Gano

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 166
SV: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« Svar #4 skrivet: 14 juli 2019, 11:08:45 AM »
Är det jag alltid har sagt, Trådbuss är det som gäller. Inget batterifåneri.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Precis och även livslängden på en trådbuss är väl betydligt längre än på en batteribuss?

Inloggad Gano

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 166
SV: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« Svar #5 skrivet: 15 juli 2019, 15:13:17 PM »
Idag var elbusstrafiken igång och endast en Citaro sågs på 1:an


Utloggad Ted S

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2317
SV: Vanlig buss på HelsingborgsExpressen
« Svar #6 skrivet: 16 juli 2019, 09:03:46 AM »
Det var lätt rörigt i Dalhem i går, linjens norra ändhållplats.

Laddproceduren verkar inte helt intrimmad.


Det hann samlas tre bussar, när en hade stora problem med att komma iväg. Gaturummets utformning kunde gjorts mindre störningskänslig.