SL H84 x 2

Startat av Gunnar D, 07 juni 2019, 16:07:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Här ska vara kring Sollentuna stn i okt 1974 men jag kan inte riktigt orientera mig.
På vilken sida om järnvägen är det? Det är väl spiran på S:t Eriks kyrka som syns på bilden?

Mvh Gunnar

david96

Ja det är Sollentuna station & det är St Eriks kyrka i bakgrunden.

Lars-Håkan_E

Det bör vara på östra sidan järnvägen och Sollentunavägen i bakgrunden

Gunnar D

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 07 juni 2019, 18:44:54 PM
Det bör vara på östra sidan järnvägen och Sollentunavägen i bakgrunden

Tack, då var det kanske uppställningsplats här för bussterminalen låg väl på västra sidan?

/Gunnar

Hasse L

Tack för din trevliga bild!

Det är nog samma tillfälliga uppställningsyta som på den här bilden. Vad jag minns låg terminalen 'på min tid' alltid här, öster om järnvägen. På västra sidan fanns en tid en slinga för 538 (och kanske någon mer linje?) till Akalla - Husby. Detta innan viadukten över spåren kom till.

Reprisbild.


Lars-Håkan_E

Ja det fanns ju en rastlokal och uppställning precis vid järnvägsövergången öster om järnvägen så sent som i mitten av -80 talet då jag tillbringade många nätter på 697:an inväntandes försenade 592:or här.

Gunnar D


Citat från: Hobgoblin skrivet 08 juni 2019, 09:26:38 AM
Tack för din trevliga bild!

Det är nog samma tillfälliga uppställningsyta som på den här bilden. Vad jag minns låg terminalen 'på min tid' alltid här, öster om järnvägen. På västra sidan fanns en tid en slinga för 538 (och kanske någon mer linje?) till Akalla - Husby. Detta innan viadukten över spåren kom till.

Tack för info och bild! Får skylla på att det var okända marker för mig, hade åkt upp dit för att fota H84 som väl var på väg att utmönstras. Kollade på kartbild.com och kan nu exakt placera bussterminalen.
Ovan samma H23 5428 vid Sollentuna stn i okt 1974.

Mvh Gunnar

Gunnar D


Citat från: Hobgoblin skrivet 08 juni 2019, 09:26:38 AM
På västra sidan fanns en tid en slinga för 538 (och kanske någon mer linje?) till Akalla - Husby. Detta innan viadukten över spåren kom till.

Här ovan en bild från hpl för linje 538 i denna slinga!

Mvh Gunnar

Mikael T Nilsson

Tack för mycket trevliga bilder!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.