Transdev 0479 på villovägar?

Startat av virtual1, 24 maj 2019, 21:40:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Såg nya 0479 körandes på E18 vid Barkarby igår i södergående riktning, var tusan kom den ifrån, och var tusan skulle den? - om den skulle mot Vallentuna till så åker man väl ändå väg 265 över Sollentuna eller om den kom ännu längre norröver ifrån åker man väl väg 267/268 istället för att komma till Vallentuna. Men varifrån startade den? Scaniorna kom väl från Polen och borde åkt söderifrån från första början?!?!

Ersa

På väg till/från verkstad, besiktning, däckleverantör och/eller teknikföretag (komradio/BussPC), eller bara en välbehövlig längre provkörning i samband med något dylikt arbete?

buskörare

Citat från: virtual1 skrivet 24 maj 2019, 21:40:39 PM
Såg nya 0479 körandes på E18 vid Barkarby igår i södergående riktning, var tusan kom den ifrån, och var tusan skulle den? - om den skulle mot Vallentuna till så åker man väl ändå väg 265 över Sollentuna eller om den kom ännu längre norröver ifrån åker man väl väg 267/268 istället för att komma till Vallentuna. Men varifrån startade den? Scaniorna kom väl från Polen och borde åkt söderifrån från första början?!?!

Jag har mött flera utanför Danderyds sjukhus/Mörby, så 265 åker man inte alltid. Kan ju vara att man av enkelhetsskäl följer E18 hela vägen.

Fredde

Den kan ha varit hos Scania i Kallhäll, eller hos Bussglas (som ligger i närheten) om den hade fått någon ruta skadad under transporten.

Buzzlover

I Torsdag kunde stora grupper av Transdevs VDL-Kortvagnar synas vid E18 utanför Danderyds sjukhus, senare även vid Universitetet så någonting skulle Transdev göra i Stockholms innerstad.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Buzzlover skrivet 25 maj 2019, 12:39:56 PM
I Torsdag kunde stora grupper av Transdevs VDL-Kortvagnar synas vid E18 utanför Danderyds sjukhus, senare även vid Universitetet så någonting skulle Transdev göra i Stockholms innerstad.

Skjutsa kryssningsgäster kanske

Buzzlover

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 26 maj 2019, 18:18:17 PM
Skjutsa kryssningsgäster kanske
Jag har svårt å tro att Merresor har sådan akut bussbrist att Transdev måste hjälpa sitt dotterbolag med SL-Bussar som inte ens kommit i trafik ännu men visst är det en teori :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Buzzlover skrivet 26 maj 2019, 19:22:08 PM
Jag har svårt å tro att Merresor har sådan akut bussbrist att Transdev måste hjälpa sitt dotterbolag med SL-Bussar som inte ens kommit i trafik ännu men visst är det en teori :)

Knappast Merresor, den 23:e var ju en stor anlöpsdag där väl Axelssons o Nobina lär ha behövt leja in många bussar

Buzzlover

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 26 maj 2019, 19:28:34 PM
Knappast Merresor, den 23:e var ju en stor anlöpsdag där väl Axelssons o Nobina lär ha behövt leja in många bussar
Tänkte mer på Merresors "Båtbussarna" men okej :-)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Fredrik Gelin

Båtbussarna kör väl normalt inte åt kryssningsfartygen i någon större utsträckning?
Däremot kan det kanske hända att de kör som underentreprenör åt något av incomingbolagen som hanterar denna trafik om de har någon buss över.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Lars-Håkan_E

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 maj 2019, 18:20:06 PM
Båtbussarna kör väl normalt inte åt kryssningsfartygen i någon större utsträckning?
Däremot kan det kanske hända att de kör som underentreprenör åt något av incomingbolagen som hanterar denna trafik om de har någon buss över.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Nu var det ju Nobina och/eller Axelssons som i år har avtalet med ett av de största Shorexbolagen och allraminst Nobina lär ha mängder med passande bussar för shuttle och liknande lediga, därför hade jag inte varit de minsta förvånad om man lejt in dessa för att köra mellan Frihamnen resp Stadsgården och Strömkajen

Fredde

Idag på förmiddagen mötte jag två av de "långa kortbussarna" på 73an, de körde söderut i höjd med trafikplats Gubbängen.