Fyra bilder från Upplands Väsby - 14 maj 2019 (Arriva & Bergkvarabuss)

Startat av Mikael T Nilsson, 14 maj 2019, 17:05:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer fyra bilder från Upplands Väsby. Först Bergkvarabuss 240 som enligt Transportstyrelsens webbplats ska vara blålackerad.
Den är antingen felskyltad eller så ska den tomköra från Upplands Väsby till Vällingby för flexlinjen där. Närtrafiken eller flexlinjen i Upplands Väsby har linjernummer 959.



Sedan en f.d. Råstavagn, 7778, tillika Scania Omnilink I på linje 531 mellan Brunnby vik och Upplands Väsby stn. Det är oklart om denna vagn kommer finnas kvar i SL-trafiken när Transdev blir entreprenör för trafikområdet i juni.



En 12-meters Scania Omnilink I, även den en f.d. Råstavagn, på linje 545. Denna kanske tas över av Transdev i juni?



Slutligen en annan f.d. Råstavagn, Scania Omnilink II-led, 7757, som gör ett uppehåll vid Löwenströmska sjukhuset under färden från Arlanda till Rotebro
Det är första gången jag observerar ledbuss på linje 538. Jag antar att 7757 flyttar till Norrort eller Råsta när Transdev blir entreprenör i trafikområdet i juni.







Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 14 maj 2019, 17:05:00 PM



Slutligen en annan f.d. Råstavagn, Scania Omnilink II-led, 7757, som gör ett uppehåll vid Löwenströmska sjukhuset under färden från Arlanda till Rotebro
Det är första gången jag observerar ledbuss på linje 538. Jag antar att 7757 flyttar till Norrort eller Råsta när Transdev blir entreprenör i trafikområdet i juni.
Lite vara petig men vill bara påpeka att 538:an inte längre går Rotebro - Arlanda, sen i vintras är linjen nerkortad till Rotebro - Rosersberg för att underlätta för arbetande i Rosersbergs industriområde, Rosersberg - Arlanda fick ingen direkt ersättning utan SL hänvisade till 576 och 583 om jag inte minns fel :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Buzzlover skrivet 14 maj 2019, 20:01:16 PM
Lite vara petig men vill bara påpeka att 538:an inte längre går Rotebro - Arlanda, sen i vintras är linjen nerkortad till Rotebro - Rosersberg för att underlätta för arbetande i Rosersbergs industriområde, Rosersberg - Arlanda fick ingen direkt ersättning utan SL hänvisade till 576 och 583 om jag inte minns fel :)

Hej,

Tack för uppgifterna. Det hade jag missat. Kanske ledvagn blivit vanligare på 538:an i och med linjeomläggningen.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.