Förmodligen en dryg månad kvar i SL-trafiken...

Startat av Mikael T Nilsson, 14 maj 2019, 10:38:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



...har Arriva 7719. Här gör den ett uppehåll vid hållplats Borgen som linje 601 på väg mot Sätra äng kvällen den 13 maj 2019.

Om jag förstått det rätt kommer Arriva Norrorts samtliga f.d. Hollands-Scania samt B9S slopas till sommaren.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Hur länge blir röda 8101-8113 fd blå i Råsta kvar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buzzlover

Citat från: Bussmicke skrivet 15 maj 2019, 00:02:12 AM
Hur länge blir röda 8101-8113 fd blå i Råsta kvar?
Skulle göra en gissning på att det behålls så länge de kan och dem är ju från 2007 så maxåldern på de blir ju först 2023.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Buzzlover skrivet 15 maj 2019, 07:58:23 AM
Skulle göra en gissning på att det behålls så länge de kan och dem är ju från 2007 så maxåldern på de blir ju först 2023.

Hej,

Jag tror också att dessa vagnar ska hålla några år till. De genomgick ju en uppfräschning för inte så länge sedan.

De B9S och Hollands-Scania som finns i Norrort är väl de flesta från 2005.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

De yngre verkar dessutom ägas av Arriva? Medan norrorts leasas.

Anders N

Hej!
Varför gör man sig av med 2005:or? Maxåldern är ju inte riktigt öppna ännu.  Har det med snittåldern att göra?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Anders N skrivet 15 maj 2019, 19:06:26 PM
Hej!
Varför gör man sig av med 2005:or? Maxåldern är ju inte riktigt öppna ännu.  Har det med snittåldern att göra?

De är otroligt slitna också.