Transdev Märstas nya VDL [Bilder]

Startat av Buzzlover, 06 maj 2019, 08:39:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Affe/Märsta

Det räcker med kort, led eller boggie.
Affe Märsta.

Knut

Der jeg kjører så sier vi kort (12m) og lang (13m) laventre Scania om noen stiller spm om bussene.
Vi har 2 stk korte og 5 stk lange LE OmniEkspress 320.
Så har vi 24 stk 12m normalgulv OmniEkspress 320, kommer snart 11 stk 13,2m InterLink så blir vel samme der med kort og lang normalgulv.

Så bruken av ordene kan vel variere fra depot til depot.
Andre avd hos oss har kort på 9 m evt 10 m osv.
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

homer

Citat från: Affe/Märsta skrivet 12 maj 2019, 08:56:36 AM
Det räcker med kort, led eller boggie.

Om Märsta enbart kommer få 13 meter 2 axlade och 18 meters ledvagn, ja då räcker de med den benämningen, men om de blir både 12 och 13 meters 2 axlade då kan de bli förvirrande

hur gör Nyboda och Täby som har 2 längder på boggibuss?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: homer skrivet 12 maj 2019, 11:55:46 AM
Om Märsta enbart kommer få 13 meter 2 axlade och 18 meters ledvagn, ja då räcker de med den benämningen, men om de blir både 12 och 13 meters 2 axlade då kan de bli förvirrande

hur gör Nyboda och Täby som har 2 längder på boggibuss?

Nyboda har bara en längd på boggibuss...

homer

Citat från: Karsten skrivet 12 maj 2019, 18:53:14 PM
Nyboda har bara en längd på boggibuss...

ah ok, så alla långa boggi hos ssv finns i botkyrka?

buskörare

#21
Citat från: homer skrivet 12 maj 2019, 11:55:46 AM
Om Märsta enbart kommer få 13 meter 2 axlade och 18 meters ledvagn, ja då räcker de med den benämningen, men om de blir både 12 och 13 meters 2 axlade då kan de bli förvirrande

hur gör Nyboda och Täby som har 2 längder på boggibuss?

Vi säger kort, boggi och led i norrort. Och vi har 4 längder på boggibussarna, trots det inget skiljande på längd där.

85: 13,74
87: 14,48
62: 14,70
76: 14,76

Buzzlover

Citat från: buskörare skrivet 12 maj 2019, 19:22:53 PM
Vi säger kort, boggi och led i norrort. Och vi har 3 längder på boggibussarna, trots det inget skiljande på längd där.

85: 13,74
87: 14,48
62: 14,70
Du glömmer 767x som är längsta :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

homer

Citat från: buskörare skrivet 12 maj 2019, 19:22:53 PM
Vi säger kort, boggi och led i norrort. Och vi har 3 längder på boggibussarna, trots det inget skiljande på längd där.

85: 13,74
87: 14,48
62: 14,70

Om arriva har så många olika längder på boggi men inte gör nån skillnad på dem, vilka linjer de kan gå på osv måste de företagsekonomiskt vara en dålig affär att inte bestämma sig för en längd

buskörare

Citat från: homer skrivet 12 maj 2019, 21:26:47 PM
Om arriva har så många olika längder på boggi men inte gör nån skillnad på dem, vilka linjer de kan gå på osv måste de företagsekonomiskt vara en dålig affär att inte bestämma sig för en längd

Nej, det enda vi har i begränsning är vikt. Och det är en enda linje. Vi ingen linje som kan trafikeras av en kort boggi men inte en längre boggi. Däremot lite olika behov, vilket gör variationen väldigt bra eftersom vi inte, som du måste göra, måste binda upp en speciell buss för varje linje.
Du får väl ringa runt och berätta för dom, så dom lär sig hur dom ska räkna vid inköp ;)

Edit: Dessutom ser man ju på ind.nr vad det är för buss, så att sitta och benämna dom kortboggi, normalboggi, långboggi och extralångboggi är lite överkurs.

buskörare

Citat från: Buzzlover skrivet 12 maj 2019, 21:25:13 PM
Du glömmer 767x som är längsta :)

Just ja, de har vi ju också! Lägger till!

Mikael T Nilsson

Hej, vilken adress har Transdevs kontor i Vallentuna?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

#27
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 17 maj 2019, 07:51:04 AM
Hej, vilken adress har Transdevs kontor i Vallentuna?

Kontor vet jag inte om dom kommer ha, men depån ligger vägg i vägg med Arrivas.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 17 maj 2019, 08:55:33 AM
Kontor vet jag inte om dom kommer ha, men depån ligger vägg i vägg med Arrivas.

Tack så mycket! Då är det alltså där bilderna i inlägget är tagna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 17 maj 2019, 10:16:46 AM
Tack så mycket! Då är det alltså där bilderna i inlägget är tagna.

Det tror jag inte, den är inte ens halvfärdig. Var där i tisdags och blev förvånad. Så där finns inga bussar. VDL har väl i Vallentuna, kanske där de står?