Nobina 0094, 6891, 7330, 7392 & 7856 i Skövde - 17 & 18 april 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 18 april 2019, 17:18:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

zjbus

Citat från: homer skrivet 20 april 2019, 09:03:04 AM
Föraren kanske drog för tidigt därför skylten inte har ändrat sig?
Ändrar sig skylten automatiskt så borde den rimligen göra det efter verkligheten, inte efter tilltänkta tider.

JesperO

Citat från: zjbus skrivet 20 april 2019, 10:46:33 AM
Ändrar sig skylten automatiskt så borde den rimligen göra det efter verkligheten, inte efter tilltänkta tider.

Ja, skylten ändrar sig (till att visa linjenummer och destination) så snart fordonet börjar rulla. På terminaler där bussen backar ut, så som till exempel Skövde, så blir det någon sekunds extra fördröjning innan "Avgår nu!" försvinner.

zjbus

Citat från: JesperO skrivet 21 april 2019, 18:21:18 PM
Ja, skylten ändrar sig (till att visa linjenummer och destination) så snart fordonet börjar rulla. På terminaler där bussen backar ut, så som till exempel Skövde, så blir det någon sekunds extra fördröjning innan "Avgår nu!" försvinner.
Tack för info men bussen på bilden backar väl inte mot körriktningen.

Walter

Citat från: zjbus skrivet 21 april 2019, 19:04:26 PM
Tack för info men bussen på bilden backar väl inte mot körriktningen.

Det kan vara lite fördröjning, skylten kanske slog om sekunden efter bilden togs. Jag förstår inte varför det spelar så stor roll som du vill ge det. Även om destinationen inte är tydlig på bilden så har de som inte är på bussen redan missat denna avgång.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 21 april 2019, 19:45:29 PM
Det kan vara lite fördröjning, skylten kanske slog om sekunden efter bilden togs. Jag förstår inte varför det spelar så stor roll som du vill ge det. Även om destinationen inte är tydlig på bilden så har de som inte är på bussen redan missat denna avgång.

Dagens ilandsproblem

Mikael T Nilsson

Citat från: zjbus skrivet 18 april 2019, 18:09:24 PM
Tack för trevliga bilder, trodde Avgår nu! skyltningen endast tillämpades när det är dags att avgå från en hållplats, man kan väl inte stanna mitt på ett övergångsställe för att plocka upp/släppa av folk.
Mvh zjbus

Kul att du uppskattade bilderna. Skyltningen försvann i höjd med Sandtorget strax därpå.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: j-a skrivet 18 april 2019, 21:50:55 PM
0094 levererades som ny till Gävle för att sedan flytta till Nora om jag inte minns alldeles fel :)

Tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 22 april 2019, 21:27:44 PM
Kul att du uppskattade bilderna. Skyltningen försvann i höjd med Sandtorget strax därpå.
Jag  uppskattade dina som vanligt fina bilder men inte skyltningen på 0094.

Mvh zjbus

Mikael T Nilsson

Citat från: zjbus skrivet 22 april 2019, 23:39:30 PM
Jag  uppskattade dina som vanligt fina bilder men inte skyltningen på 0094.

Mvh zjbus

Jag håller med om att skyltningen är osnygg, särskilt när man dokumenterar vanlig linjetrafik. Då är det roligare med destinationsskyltning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.