Redan nu rullar det VDL-bussar mot Upplands Väsby - 2 april 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 03 april 2019, 15:47:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Redan nu rullar det VDL-bussar mot Upplands Väsby.  :) I juni när Transdev blir entreprenör för trafiken i Upplands Väsby och Sigtuna kommer ett stort antal 12-meters-VDL sättas i trafik där.

Sedan VDL:erna (lång- & "kort"-boggi) levererades till Norrort 2013 kan de synas på linje 524. Det är dock första gången jag observerar en "kort-boggi" (85xx-serien) i trafik på 524:an.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Det är inte så ovanligt, speciellt i rusningstid, så du har kanske inte tajmat dem helt enkelt.
524 är nog tillsammans med 687 den av Vallentunalinjerna som har störst variation på busstyper.
Jag har nog observerat samtliga fordonstyper som finns i Okvista på dessa linjer även om normalbussar är det vanligaste på 524.
På 660, 664 och 665 är det inte heller helt ovanligt med 85xx-boggi medan skogslinjerna oftast går med normalbussar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 april 2019, 18:19:01 PM
Det är inte så ovanligt, speciellt i rusningstid, så du har kanske inte tajmat dem helt enkelt.
524 är nog tillsammans med 687 den av Vallentunalinjerna som har störst variation på busstyper.
Jag har nog observerat samtliga fordonstyper som finns i Okvista på dessa linjer även om normalbussar är det vanligaste på 524.
På 660, 664 och 665 är det inte heller helt ovanligt med 85xx-boggi medan skogslinjerna oftast går med normalbussar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Ja, gruslinjerna ska gå med korta bussar av praktiska skäl. Finns ingen anledning att låta en VDL back-vända vid Markim-Erikslund.

Mikael T Nilsson

Tack för era svar! Ja, det är nog så att jag helt enkelt missat 85xx-vagnar på dessa linjer tidigare.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.