Läsare för appbiljetter i SL-trafiken - Har dom effekt på antal biljetter?

Startat av Årskort Guld SJ, 02 april 2019, 09:21:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Årskort Guld SJ

På bussar i SL-trafiken har man installerat läsare av app-biljetter ( även kallade SMS-biljetter ) som förmodligen skall förenkla för chaufförerna och stoppa falska biljetter.

Lite nyfiken på om antal resenärer med app-biljetter minskat nu när läsarna införts kanske för att resenärer med falska biljetter fallit bort?

Dessutom förekommer det att läsarna upptäcker förfalskade ( ej sådana som tiden gått ut på ) biljetter eller har sådana försvunnit helt nu?

/Jan-Erik
Storkund numera på buss 835 och 837 till Port73 i Handen.

buskörare

I Norrort är det ytterst få bussar som utrustats med appläsare, så hos oss är det ingen skillnad.

homer

har inte kommit några appläsare i den delen av SL trafiken jag rör mig i, kanske prioriteras de områden som har VBP

igel

Nu är det här ju tredje försöket med mobil-biljettläsare i SL's busstrafik.

Undrar själv var det finns idag i SL trafiken? Hur många har instalerats?

buskörare

Citat från: homer skrivet 02 april 2019, 20:02:17 PM
har inte kommit några appläsare i den delen av SL trafiken jag rör mig i, kanske prioriteras de områden som har VBP

Norrort har 100% vbp vad jag vet och har hört om 2 bussar med appläsare. Så nja.

ks

Nästan alla bussar hos Nobina Södertörn har fått appbiljettsläsare. Även en del i stan, och Ekerö börjar få. Det är bara en tidsfråga innan de kommer att installeras i Norrort också.
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

buskörare

Citat från: ks skrivet 03 april 2019, 19:12:26 PM
Nästan alla bussar hos Nobina Södertörn har fått appbiljettsläsare. Även en del i stan, och Ekerö börjar få. Det är bara en tidsfråga innan de kommer att installeras i Norrort också.

Det hoppas jag.

Buzzlover

Jag åkte idag i Märsta, alla bussar jag såg där hade appbiljett läsare (Arriva 7516, 7542 samt 7177) så Märsta har alltså börjat få, om inte alla redan fått.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!