Swebus 2469 i Nyköping 1997

Startat av Mikael T Nilsson, 31 mars 2019, 11:43:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



En f.d. SJ-buss, Swebus 2469, i Nyköping 1997. Jag har för mig att Swebus vid fototillfället nyligen vunnit trafik i Sörmland.
Jag minns dock inte varifrån i Sverige 2469 kom innan den flyttades till Sörmland.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ebermark

2469 kom närmast från Motala. Flyttades till Sörmland 1996 när Swebus började köra i Katrineholm och Flen. Från Östergötland kom även 2392 och 2472 vid samma tillfälle.

2469 flyttades (tillsammans med 2392) 1993 till Motala, vill minnas att de kom från Växjö. Bifogar två bilder på 2469, först en bild sommaren 1993 från depån när bussen nyligen ankommit Motala och innan den hunnit lackas om i Östgötalack.


Sedan ytterligare en bild ett drygt halvår senare i Linköping, då i Östgötatrafikens färger.

Mikael T Nilsson

Tack så mycket för svaren, uppgifterna och de fina bilderna!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Instämmer med föregående talare.
Bussen gör sig bäst i SJ:s lackering.

Resenären

En av de provmålade i helgrönt. Länstrafiken hade vid den tiden helblå bussar i Örebro (som fortfarande) men någon sorts hybridmålning i Sörmland med en blandning av gamla SLT och en mörkt grön nyans upp till en tredje del av karossen. Inte snyggt - tyckte man, Därför provmålades två bussar i helgrönt - bland annat denna . Den gröna färgen är lite mörkare än den som slutligen valdes.

Bussmicke

Mycket trevlig bild från Nyköping när bussarna hade hållplatserna åt Rätt håll.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.