SJ-Buss 3111 (Mercedes) i Skåne 1989

Startat av Mikael T Nilsson, 30 mars 2019, 14:31:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Jag hittade denna bild, föreställande en mindre Mercedes-buss, i arkivet. Av färgsättningen att döma var den övertagen av ett annat bolag. Bussen gick senare över till det nybildade bolaget Swebus i samband med SJ-buss upphörande.

Om jag minns fotografen rätt så var bilden tagen i Lönsbodagaraget i Skåne.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Tidigare ägare var AB Stjernfeldts Linjetrafik, Lönsboda.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 mars 2019, 14:31:07 PM


Jag hittade denna bild, föreställande en mindre Mercedes-buss, i arkivet. Av färgsättningen att döma var den övertagen av ett annat bolag. Bussen gick senare över till det nybildade bolaget Swebus i samband med SJ-buss upphörande.

Om jag minns fotografen rätt så var bilden tagen i Lönsbodagaraget i Skåne.
Tack för ett trevligt fpto på denna udda SJ Buss
Mvh zjbus

zjbus

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 mars 2019, 15:12:15 PM
Tidigare ägare var AB Stjernfeldts Linjetrafik, Lönsboda.
Liksom med SJ Bussarna 3112-3116

Mikael T Nilsson

Tack för uppgifterna och kul att ni uppskattade bilderna!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 mars 2019, 16:41:45 PM
Tack för uppgifterna och kul att ni uppskattade bilderna!  :)
Tack själv, undrar om avsikten var att inte behålla Stjernfeldts bussen så länge eftersom den inte lackades om?

Mikael T Nilsson

Citat från: zjbus skrivet 30 mars 2019, 17:17:13 PM
Tack själv, undrar om avsikten var att inte behålla Stjernfeldts bussen så länge eftersom den inte lackades om?

Ja, så var det kanske. Har bilder på fler av Stjernfeldts-bussar som övertagits av SJ och även dessa bar Stjernfeldts färgsättning 1989. Har dock för mig att 3115 lackerades om till SJ:s färgsättning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 mars 2019, 17:26:43 PM
Har dock för mig att 3115 lackerades om till SJ:s färgsättning.

Sommaren 1993 var 3115 helvit och dekalerad för busslinjen Kristianstad-Köpenhamn-Kastrup.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 mars 2019, 17:26:43 PM
Ja, så var det kanske. Har bilder på fler av Stjernfeldts-bussar som övertagits av SJ och även dessa bar Stjernfeldts färgsättning 1989. Har dock för mig att 3115 lackerades om till SJ:s färgsättning.
Dom får du väldigt gärna visa om du vill liksom andra intressanta SJ bilder.
Vit blev tydligen 3115 när Swebus tagit över.
Mvh zjbus

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 mars 2019, 17:42:45 PM
Sommaren 1993 var 3115 helvit och dekalerad för busslinjen Kristianstad-Köpenhamn-Kastrup.


Tack för bilden Staffan!

Citat från: zjbus skrivet 30 mars 2019, 18:15:39 PM
Dom får du väldigt gärna visa om du vill liksom andra intressanta SJ bilder.
Vit blev tydligen 3115 när Swebus tagit över.
Mvh zjbus

Absolut! Just nu hittar jag inte övriga bilder på 31xx.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 31 mars 2019, 09:29:35 AM


Absolut! Just nu hittar jag inte övriga bilder på 31xx.
Dom dyker säkert upp.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson



Hittade en till i 31xx-serien.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.


Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.