Idag för 11 år sedan (19 mars 2008)

Startat av Jona, 19 mars 2019, 13:38:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Idag för 11 år sedan var jag ute i ett snöigt Skellefteå kommun och fotade bussar.
Idag är vädret liknande men snömängden är däremot mer idag än då.

Nyredigerade bilder bjuder jag på, någon tidigare visad, andra helt nya.


Först ut, Skelleftebuss 289 i Ostviksbrännan nära E4 i Ostvik.


Skelleftebuss 244 i Boviken.


Medan bussen körde genom Boviken och Fällbäcken samhälle gensköt vi bussen och denna bild från trafikplatsen i Boviken in mot lokalvägen kunde tas.
I övre vänster hörn ses väg E4.


Sist ut, Skelleftebuss 285 på väg mot Lövånger på Linje 222 passerar Nedre bäck. Väster om denna by finns byn Övre Bäck som väg E4 passerar igenom.

Så denna dag var jag både norr och söder om Skellefteå på fototur...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussimons

Då var man bara 8 år gammal och malåbo på heltid. Intressant se bilder av bussar i Skellefteå från förr. Har ju nyss delvis flyttat hit till ett redan lila-vitt landskap. Vet du om det finns kvar några blå gula bussar kvar i trafik fortfarande? Vet bara att de gammla vanhool-gotsarna skebuss 277 och 281 är kvar men har dock inte sett fler.

Jona

Citat från: Simonss skrivet 23 maj 2019, 22:44:41 PM
Vet du om det finns kvar några blå gula bussar kvar i trafik fortfarande?

Nej tyvärr har jag inte full koll, 277 och 281 du nämnder har jag sett någon av dom.
Hur var det nu, 214 kanske fanns kvar, eller 212... minns ej....

Men nej har ingen koll, är nästan aldrig in till stan numera så har inte riktig koll på vad som rullar och inte...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Trevliga miljöbilder som vanligt.
Måste säga att jag gillade den gula färgen mer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussimons

Citat från: Jona skrivet 24 maj 2019, 18:16:42 PM
Nej tyvärr har jag inte full koll, 277 och 281 du nämnder har jag sett någon av dom.
Hur var det nu, 214 kanske fanns kvar, eller 212... minns ej....

Men nej har ingen koll, är nästan aldrig in till stan numera så har inte riktig koll på vad som rullar och inte...

/Jona

Dom används ändå ganska mycket har jag märkt trots att de är över 20 år som jag har hört är åldersgränsen. Men 277 är ju stationerad i Malå och 281 i Sorsele som reserv bussar. Finns kanske inte så mycket annat att tillgå om godsbussar krävs som reserv.