Nobina Norrtäljes nya Scania - inv.nr. 3824 - 15 mars 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 15 mars 2019, 16:24:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Hej,

I dag dök Nobina Norrtäljes nya Scania-boggivagn 3824 upp på linje 639. Visst skulle det komma fyra st sådana till Norrtälje efter 3768?
Tydligen var man nöjd med utvärderingen av 3768.

Är de nya vagnarna stationerade i Norrtäljes satellitgarage eller huvuddepån?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Någon som ser eller vet vad de står bredvid SL loggan i fronten? sitter likadant bredvid framdörren

efter en check i CBR ser de dessutom ut som att man har lyckats få in 2 extra stolar mot den första levererade. 55 mot 53

virtual1

Citat från: homer skrivet 15 mars 2019, 16:27:39 PM
Någon som ser eller vet vad de står bredvid SL loggan i fronten? sitter likadant bredvid framdörren

efter en check i CBR ser de dessutom ut som att man har lyckats få in 2 extra stolar mot den första levererade. 55 mot 53

Då 3822 är högsta nummer bland Kungsbackabussarna, så kan man ju ana att dessa blir 3823-3826 isf om det är fyra stycken!

Ronni Bjørn Svensson

Der skulle været en til af den samme type som vogn 3824 med regi-nr CBN23E.
Hvilke intern-nr har den ?.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Filip S

3824-25 är det som ska komma och de kommer liksom 3768 att placeras i satellitdepån i Hallstavik.

Mikael T Nilsson

Tack för era svar och uppgifter!

Tyvärr ser jag inte vad det står bredvid SL-emblemet.
Lite udda numera med själva SL-loggan på bussens högersida. Det upphörde väl generellt för ca tio år sedan.
Notera även att bussen har nya reg.nummerformatet. 3824-25 torde vara de första SL-bussarna med detta format.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 16 mars 2019, 17:04:23 PM
Lite udda numera med själva SL-loggan på bussens högersida. Det upphörde väl generellt för ca tio år sedan.

Mera uppåt 30 år sedan, eller hur?

Mikael T Nilsson

#7
Citat från: Ersa skrivet 16 mars 2019, 17:48:56 PM
Mera uppåt 30 år sedan, eller hur?

Ja, det stämmer. Tiden går alldeles för fort. Man kunde i alla fall se SL-emblemet vid sidan på bussar så sent som sent 90-tal.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Ja, när jag började våren 2000 fanns det fortfarande bussar kvar i "oxblodsvarianren", så gissningsvis fanns SL-märket på sidan kvar åtminstone fram till hösten 2000, men troligen ett tag till eftersom "samarbetsdekalen" väl kom ytterligare några år senare.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Ersa

Ja, äldre som fortfarande fanns kvar är ju en sak. Jag uppfattade att det rörde sig om som tiden då designschemat var aktuellt, och fortfarande utfärdades på levererade bussar.

Carl Eric

Det ser också ut som att destinationsskylten på sidan sitter ovanför dörren? Stämmer det eller är det någon reflex i bilden?

Kul med nyleveranser, hursomhelst!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Buzzlover

Citat från: Carl Eric skrivet 18 mars 2019, 08:51:45 AM
Det ser också ut som att destinationsskylten på sidan sitter ovanför dörren? Stämmer det eller är det någon reflex i bilden?

Kul med nyleveranser, hursomhelst!
Det gör den! :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Filip S

Citat från: homer skrivet 15 mars 2019, 16:27:39 PM
Någon som ser eller vet vad de står bredvid SL loggan i fronten? sitter likadant bredvid framdörren

efter en check i CBR ser de dessutom ut som att man har lyckats få in 2 extra stolar mot den första levererade. 55 mot 53

"Trafiken utförs av Nobina" står det bredvid SL-loggan  :)

Ersa

Citat från: Filip S skrivet 18 mars 2019, 19:40:00 PM
"Trafiken utförs av Nobina" står det bredvid SL-loggan  :)

Märkligt ställe för information i litet typsnitt. Vilka kunder/resenärer har man tänkt ska stå mitt framför bussen och på nära håll försöka läsa detta?

tosiaba

Någon som kört eller åkt dessa bussar, är det lika mycket knarrande ljud från plastmaterialet i dessa likt de som Bergkvara fick till Malmö?