Huvudmeny

Arriva Stockholm

Startat av Svenn Erik Nielsen, 28 februari 2019, 17:32:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svenn Erik Nielsen


Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Svenn Erik Nielsen

Hej Ronni og andre

Det är Svenskbusshistoria der har det fel, TJB 418 har vi inte internnr. på endnu.
6952 har THU 454.

Svenn Erik

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 14 april 2019, 15:42:43 PM
Hej Ronni og andre

Det är Svenskbusshistoria der har det fel, TJB 418 har vi inte internnr. på endnu.
6952 har THU 454.

Svenn Erik
Tak for oplysning om den.
hvilke regi-nr har Arriva 6948 + 6961 til 6966 ?.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Bussmicke

Tar Transdev över något från Arriva i Märsta?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buzzlover

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2019, 23:49:14 PM
Tar Transdev över något från Arriva i Märsta?
Det snackades om att några äldre Omnilink-kortvagnar tas över för att användas i Vallentuna, inte hört något mer om det på ett tag dock
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bussmicke

Etanolledbussarna då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juni 2019, 02:11:49 AM
Etanolledbussarna då?

30 av dom går till norrort.
Arriva äger ju sina bussar generellt, mot de andra som oftast leasar sina vad jag har sett. Utöver trängselbussarna då, dom leasar ju även Arriva.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 01 juni 2019, 07:34:21 AM
30 av dom går till norrort.
Arriva äger ju sina bussar generellt, mot de andra som oftast leasar sina vad jag har sett. Utöver trängselbussarna då, dom leasar ju även Arriva.

Tack för uppgiften. Vart ska de övriga Scanialedvagnarna från Märsta ta vägen? Till till Råsta och ersätta en del av de äldre Mercedesledvagnarna där?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 juni 2019, 13:21:39 PM
Tack för uppgiften. Vart ska de övriga Scanialedvagnarna från Märsta ta vägen? Till till Råsta och ersätta en del av de äldre Mercedesledvagnarna där?

Ingen aning. Endel kanske är så pass gamla att de slopas. Vissa av Märstavagnarna kommer bli blå i norrort förövrigt. Kanske alla, jag vet inte.

Buzzlover

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 juni 2019, 13:21:39 PM
Tack för uppgiften. Vart ska de övriga Scanialedvagnarna från Märsta ta vägen? Till till Råsta och ersätta en del av de äldre Mercedesledvagnarna där?
Eftersom Norrort ska slopa Holländarna (7706 - 7746) samt resterande B9S under sommaren så är ju en tanke att Norrort får majoriteten av Märstas nuvarande vagnpark, Råsta kommer också behöva eftersom även deras holländare ska slopas under sommaren.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 01 juni 2019, 17:01:35 PM
Ingen aning. Endel kanske är så pass gamla att de slopas. Vissa av Märstavagnarna kommer bli blå i norrort förövrigt. Kanske alla, jag vet inte.

Tack för uppgiften! Det var ny information att vissa blir blå.

Citat från: Buzzlover skrivet 01 juni 2019, 19:42:38 PM
Eftersom Norrort ska slopa Holländarna (7706 - 7746) samt resterande B9S under sommaren så är ju en tanke att Norrort får majoriteten av Märstas nuvarande vagnpark, Råsta kommer också behöva eftersom även deras holländare ska slopas under sommaren.

Tack för uppgifterna! Kommer verkligen resterande B9S att slopas i Norrort till sommaren? Några verkar ha renoverats, i alla fall utvändigt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 juni 2019, 20:29:08 PM
Tack för uppgiften! Det var ny information att vissa blir blå.

Tack för uppgifterna! Kommer verkligen resterande B9S att slopas i Norrort till sommaren? Några verkar ha renoverats, i alla fall utvändigt.

Ja, det sägs så. Det är väl bara 3 som är omlackade, nån renovering har de mig veterligen inte genomgått?

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 02 juni 2019, 06:45:48 AM
Ja, det sägs så. Det är väl bara 3 som är omlackade, nån renovering har de mig veterligen inte genomgått?

Hej, ok, tack för uppgiften. Då är Volvoledbuss-eran snart slut i Norrort. En gång i tiden bestod Norrorts hela ledbussflotta av Volvo.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 02 juni 2019, 09:33:18 AM
Hej, ok, tack för uppgiften. Då är Volvoledbuss-eran snart slut i Norrort. En gång i tiden bestod Norrorts hela ledbussflotta av Volvo.

Ja, tyvärr verkar det bli Scania och MAN för hela ledbuss-slanten  :'(