SL linje 402 året 1976

Startat av Hasse L, 18 februari 2019, 13:36:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: zjbus skrivet 20 februari 2019, 19:00:11 PM
Ok men resande till/från olika jobb, affärsbesök etc. minskar väl inte för att barnen har påsklov.

Tror du barnen åker iväg själv ut i backarna eller till semesterorterna eller stannar hemma själva? =) - låt mig gissa att du inte har barn?

zjbus

Citat från: virtual1 skrivet 20 februari 2019, 21:09:23 PM
Tror du barnen åker iväg själv ut i backarna eller till semesterorterna eller stannar hemma själva? =) - låt mig gissa att du inte har barn?
Självklart inte men det förklarar fortfarande inte så mycket mindre rörelse i trafiken.

Ulf Berlin

Kan Stadsgårdsleden ha varit avstängd p g av någon typ av arbeten?
Om vi har tur kanske Hasse har fler bilder från denna dag därifrån?
Bussen har ju som ses stående ända framme hos föraren och detta tyder ju på något särskilt?/Ulf

zjbus

Citat från: Ulf Berlin skrivet 22 februari 2019, 11:20:30 AM
Kan Stadsgårdsleden ha varit avstängd p g av någon typ av arbeten?
Om vi har tur kanske Hasse har fler bilder från denna dag därifrån?
Bussen har ju som ses stående ända framme hos föraren och detta tyder ju på något särskilt?/Ulf
Lite svårt att se om det är stående ända fram hos föraren, Hasse har du någon bild med högre upplösning?
Om det var något speciellt arrangemang som föranledde en fullsatt buss så borde det ju verkligen varit mycket övrig trafik också och om någon led var avstängd så hade väl i.a.f. många gående och cyklister synts till. långt ifrån alla åker kollektivt.
Mvh zjbus

Hasse L

Citat från: zjbus skrivet 22 februari 2019, 12:41:28 PM
Lite svårt att se om det är stående ända fram hos föraren, Hasse har du någon bild med högre upplösning?
Om det var något speciellt arrangemang som föranledde en fullsatt buss så borde det ju verkligen varit mycket övrig trafik också och om någon led var avstängd så hade väl i.a.f. många gående och cyklister synts till. långt ifrån alla åker kollektivt.
Mvh zjbus
Jag kan se handen tillhörig en person som håller i ledstången framme vid rutan, men när jag "ökar högdagrarna" så ger det inte mer info - fönstren förblir dessvärre svarta "speglar". Tog ytterligare ett par bilder, på den sista syns två bussar och några privatbilar. Kanske blev det helt enkelt broöppning efter att 7063 precis hunnit över? Att inga bilar syns i motsatt riktning beror på att bussen har fått klart i signalen för att svänga vänster.
/H

zjbus

Citat från: Hobgoblin skrivet 24 februari 2019, 09:39:23 AM
Jag kan se handen tillhörig en person som håller i ledstången framme vid rutan, men när jag "ökar högdagrarna" så ger det inte mer info - fönstren förblir dessvärre svarta "speglar". Tog ytterligare ett par bilder, på den sista syns två bussar och några privatbilar. Kanske blev det helt enkelt broöppning efter att 7063 precis hunnit över? Att inga bilar syns i motsatt riktning beror på att bussen har fått klart i signalen för att svänga vänster.
/H
Det kan vara så vid höger torkare men stående ända framme hos föraren kan inte ses, fönstren syns ju som du skriver som svarta speglar.
Skulle du vilja lägga ut någon av dom bilderna också?
Det kan förklara de uteblivna fordonen i motsatt körriktning men inte den totala avsaknaden av fordon bakom bussen och avsaknaden av gående/cyklister, var det inte någon som fastslog att fotot är taget eftermiddag?
Mvh zjbus

Leyland

Citat från: zjbus skrivet 24 februari 2019, 13:11:59 PM

Det kan förklara de uteblivna fordonen i motsatt körriktning men inte den totala avsaknaden av fordon bakom bussen och avsaknaden av gående/cyklister, var det inte någon som fastslog att fotot är taget eftermiddag?
Mvh zjbus

Nej, tvärt om. Det kan förklara att inga bilar kommer bakom och bredvid bussen i samma körriktning. Bron ligger 1,5-2 km bakom bussen.

På denna tid var det minimalt med cyklister eller gående vid denna del av Slussen.

zjbus

Citat från: Leyland skrivet 24 februari 2019, 13:29:51 PM
Nej, tvärt om. Det kan förklara att inga bilar kommer bakom och bredvid bussen i samma körriktning. Bron ligger 1,5-2 km bakom bussen.

Ok då kommer vi inte längre.