Kronprinsessan Victoria firades en månad för tidigt

Startat av roggek, 13 februari 2019, 06:41:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

roggek

CitatStockholmare fick i går morse åka kollektivt med pompa och ståt. Flaggorna på SL:s bussar var hissade till ära för kronprinsessan Victorias namnsdag.
Men dagen hade förväxlats. Kronprinsessans namnsdag infaller först om en månad.
– Någon måste ha rört ihop datumen, säger Elin Lindström, presskommunikatör på SL.

:o :o :o

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholmstrafiken-firade-kronprinsessan-victorias-namnsdag-en-manad-for-tidigt

Ulf Berlin


Carl Eric

Det är ju lätt hänt att blanda ihop datumen i just februari och mars, eftersom de infaller på samma veckodag...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Berlin

Citat från: Carl Eric skrivet 14 februari 2019, 15:56:32 PM
Det är ju lätt hänt att blanda ihop datumen i just februari och mars, eftersom de infaller på samma veckodag...
...men för en sådan här viktig dag ska det inte få hända :P/Ulf

Nico

Tja, enligt min åsikt är detta enbart ett I-landsproblem. Ibland skiter det sig med oväsentligheterna och detta är definitivt en bagatell... om ens det. Det viktiga i sammanhanget är att det rullade bussar i trafik.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

zjbus

Citat från: Ulf Berlin skrivet 14 februari 2019, 21:18:50 PM
...men för en sådan här viktig dag ska det inte få hända :P/Ulf
Instämmer helt.
Mvh zjbus