Huvudmeny

Keolis 6496

Startat av Hasse L, 06 februari 2019, 22:37:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


XDD 238 - förutvarande Nobina 6153.

Mikael T Nilsson



Tack för denna bild Hasse! Bifogar en bild på syskonvagn på syskonlinje.

B9S-vagnarna är fortfarande många i SL-trafiken, men inom 2-3 år lär många vara slopade.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

ks

Kul att den har kvar Nobinanumret på sidan...  :D
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Robert Brink

En nackdel med dessa B9 ute på Nacka/Värmdö, är saknaden av extraljus, har inte kört någon ännu längre ut än Nacka lokalt. Men extra helljus är väldigt trevligt på mörka krokiga vägar.
Och jag vet att bussarna på bilden inte tillhör Björknäs...  ;)

Trevliga vardagsbilder som alltid.  :)

//R

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 09 februari 2019, 08:56:33 AM
En nackdel med dessa B9 ute på Nacka/Värmdö, är saknaden av extraljus, har inte kört någon ännu längre ut än Nacka lokalt. Men extra helljus är väldigt trevligt på mörka krokiga vägar.
Och jag vet att bussarna på bilden inte tillhör Björknäs...  ;)

Trevliga vardagsbilder som alltid.  :)

//R



Tack så mycket! :-)

Det stämmer. Det är Botkyrkavagnar. Bifogar dock här en bild på en av Björknäsvagnarna, vagn 6499, vilken jag antar har det högsta inv.numret bland de f.d. Nobinabussarna hos Keolis vad gäller B9S.

Under de timmar jag vistades i Nacka uppfattade jag att merparten av de B9S som var i trafik där var just f.d. Nobinavagnar. Kanske dessa är i bättre skick än de som ursprungligen funnits i Björnknäs eller så var det bara en slump.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Lite lustigt att jag nu fram till rast sitter å kör 6498, bara ett nummer ifrån av alla B9 i Björknäs.

//R

homer

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 09 februari 2019, 15:50:46 PM


Tack så mycket! :-)

Det stämmer. Det är Botkyrkavagnar. Bifogar dock här en bild på en av Björknäsvagnarna, vagn 6499, vilken jag antar har det högsta inv.numret bland de f.d. Nobinabussarna hos Keolis vad gäller B9S.

Under de timmar jag vistades i Nacka uppfattade jag att merparten av de B9S som var i trafik där var just f.d. Nobinavagnar. Kanske dessa är i bättre skick än de som ursprungligen funnits i Björnknäs eller så var det bara en slump.

de var nog bara slumpen, de är absolut inte i bättre skick

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 09 februari 2019, 20:54:47 PM
Lite lustigt att jag nu fram till rast sitter å kör 6498, bara ett nummer ifrån av alla B9 i Björknäs.

//R

👍👍

6498 var en av få av de nyblivna f.d. Nobinavagnarna jag inte träffade på i dag i Nackatrafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Har för mig, att inte alla B9 är tillgängliga på helgerna i BNGA. Så det är bara ett fåtal individer som rullar i trafik, så därför kan det vara procentuellt sett många fd Nobina vagnar på helger.
6198 hår riktigt bra, men inredningen är lite trött...

//R

Mikael T Nilsson

Citat från: Robert Brink skrivet 09 februari 2019, 21:45:49 PM
Har för mig, att inte alla B9 är tillgängliga på helgerna i BNGA. Så det är bara ett fåtal individer som rullar i trafik, så därför kan det vara procentuellt sett många fd Nobina vagnar på helger.
6198 hår riktigt bra, men inredningen är lite trött...

//R

Så kan det absolut vara. När jag körde förbi Björknäsgaraget i dag var det knökfullt av B9S vid ramperna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.