Nettbuss 70421 och JLTs nya färgsättning

Startat av Bussemil, 06 februari 2019, 09:43:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussemil


Nettbuss 70421 står här vid Rådhusparken i Jönköping

Och här på Esplanaden i Huskvarna

Bussmicke

Hua, JLT börjar bli lika tråkiga som Dalarna och Västernorrland..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Tycker själv att den har blivit mer stilren.
Var det 1985 som deras första länslack med"haren"kom?/Ulf

S Svensson

F-landsting var med redan 1981 då huvuddelen av de sk "länsbolagen" tog över trafik. Om jag kommer ihåg rätt så var haren med redan då som en logo på tidtabellshäftena. I N,O,P,R uppstod det länshuvudmän 1983 (1 juli officiellt)

Nettbuss har även XHK847 placerad i Gränna.

På tal om Nettbuss så fick de 2018-11-12 även JWN 384 och OAL279 (?) placerade i Värmland. Båda är MB Sprinter.
Vilken variant av sådan vetjag inte.

VincentJkpg

Snyggt! Alltid tyckt de såg lite "gammaldags" ut med det gamla färgschemat, men det här är rent och enkelt

Walter

Citat från: Ulf Berlin skrivet 06 februari 2019, 19:21:32 PM
Tycker själv att den har blivit mer stilren.
Var det 1985 som deras första länslack med"haren"kom?/Ulf

Nja det var mer runt nittiotalets början som den lacken kom. Innan dess vsr stadstrafiken i egen färg och SJ/Swebus igensatt färger. Vissa bussar som började hos SJ hann få både SJ, Swebus och JLT lack.  Stadsbussarna målades om när Swebus tog över.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ted Selander

Citat från: vinolik skrivet 06 februari 2019, 20:20:08 PM
Snyggt! Alltid tyckt de såg lite "gammaldags" ut med det gamla färgschemat, men det här är rent och enkelt

Då förstår jag varför jag tycker det hittillsvarande utförande är så snyggt!  ;)

Bernt Talbrant

Citat från: Bussemil skrivet 06 februari 2019, 09:43:37 AM

Nettbuss 70421 står här vid Rådhusparken i Jönköping

Jag såg nyss bussen i Jönköping och som man kan ana av bilden är bakänden på den röd.

Bussemil

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 07 februari 2019, 16:22:07 PM
Jag såg nyss bussen i Jönköping och som man kan ana av bilden är bakänden på den röd.

Stämmer att den är röd i baken!

Citat från: S Svensson skrivet 06 februari 2019, 20:09:53 PM
Nettbuss har även XHK847 placerad i Gränna.

XHK847 har nr 70422.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.