Brittisk bussjätte satsar på svenska upphandlingar

Startat av homer, 28 januari 2019, 13:48:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

https://www.bussmagasinet.se/2019/01/brittisk-transportjatte-i-nordisk-bussoffensiv/

CitatDen brittiska transportjätten Go-Ahead, med verksamhet i flera länder, går nu till offensiv på den nordiska bussmarknaden.

Citatmålet att etablera Go-Ahead Nordic som en stark spelare när det gäller anbud för busskontrakt runt i Sverige.
Citat– Vår långa erfarenhet av att bedriva busstrafik i Storbritannien tillsammans med det team som vi nu bygger upp kommer att göra oss mycket konkurrensmässigt starka framöver på bussidan, säger Magnus Hedin, VD för Go-Ahead Nordic.


den som lever får se, själv känner jag mig positiv om vi kan få in lite nytt till den svenska stordriftsupphandlingen...

Ersa

Det blir nog ingen större skillnad jämfört med idag. Ännu en utlandsägd jätte på den svenska marknaden gör nog varken till eller från.

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 28 januari 2019, 18:43:53 PM
Det blir nog ingen större skillnad jämfört med idag. Ännu en utlandsägd jätte på den svenska marknaden gör nog varken till eller från.

Enda skillnaden är väl bara ett annat namn på bussarna...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 16 februari 2019, 18:04:07 PM
Enda skillnaden är väl bara ett annat namn på bussarna...

Ja, bara dom (vid en anbudsvinst) inte får för sig att ta in bussar från England. Det blir mindre bra... ::)