Huvudmeny

Transdev 4473

Startat av Hasse L, 25 januari 2019, 21:47:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


BWP 304.

Före detta Flygbussarnas, tydligen. Finns det fler likadana i trafik hos Transdev?

Bussfanatikern

Citat från: Hobgoblin skrivet 25 januari 2019, 21:47:47 PM

BWP 304.

Före detta Flygbussarnas, tydligen. Finns det fler likadana i trafik hos Transdev?

Det finns ett gäng fördelat på Göteborg, Borås och Skåne.

PauPut

4472 och 4473 har vi i Göteborg.
4476 - 4479 ute i Borås.

yngrot

4477  fick problem med växellådan för några veckor sedan jag fick plocka upp resenärer och förare som suttit och väntat i 30 minuter .Dessa bussar är rätt slitna och vad jag förstått inte helt populära av en del förare   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

PauPut

Citat från: yngrot skrivet 26 januari 2019, 09:34:48 AM
4477  fick problem med växellådan för några veckor sedan jag fick plocka upp resenärer och förare som suttit och väntat i 30 minuter .Dessa bussar är rätt slitna och vad jag förstått inte helt populära av en del förare
Har märkt av det också att det varit väldigt mycket problem med era ute i Borås. (Sitter som trafikledare åt er)

yngrot

Citat från: PauPut skrivet 26 januari 2019, 09:41:26 AM
Har märkt av det också att det varit väldigt mycket problem med era ute i Borås. (Sitter som trafikledare åt er)



För att inte tala om alla bussar som stannat sista tiden suck... 2 ggr för mig på kort tid och de flesta problem beror på RME  inte det bästa bränsle ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ulf Berlin

Hmm,undrar vem som satte upp inv siffrorna :P/Ulf

Mikael T Nilsson

Intressant! Tack för en trevlig Göteborgsbild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

PauPut


Ulf Berlin


Bussfanatikern

Citat från: PauPut skrivet 26 januari 2019, 04:05:54 AM
4472 och 4473 har vi i Göteborg.
4476 - 4479 ute i Borås.

4474 och 4475 i Skåne.

Hasse L

Tack för all information!  /Hasse

HY02

Citat från: yngrot skrivet 26 januari 2019, 09:43:56 AM
   

För att inte tala om alla bussar som stannat sista tiden suck... 2 ggr för mig på kort tid och de flesta problem beror på RME  inte det bästa bränsle ..

Att Transdev i Borås har problem var inget nytt.
Assistancekåren bärgar in 2-3 vagnar per dag till depån i Borås.
Det gäller inte bara dom fd; flygbussarna utan även befintlig vagnpark.

Det är lätt att tro att det skulle bero på bränslet men i huvudsak så handlar det om underhållet på vagnarna!!

yngrot

Citat från: HY02 skrivet 30 januari 2019, 00:22:41 AM
Att Transdev i Borås har problem var inget nytt.
Assistancekåren bärgar in 2-3 vagnar per dag till depån i Borås.
Det gäller inte bara dom fd; flygbussarna utan även befintlig vagnpark.

Det är lätt att tro att det skulle bero på bränslet men i huvudsak så handlar det om underhållet på vagnarna!!


Förvisso är det en kombination men ändå för stor del som bero på bränsle. Vi körde ju på RME tidigare men bytte till diesel och under den tiden knappt några problem men med RME igen så kom problem tillbaka
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

S Svensson

Kan det vara så att det är ändrad inblandning av raps i dieseln ? Även jag har hört via andra personer att motorer är mera känsliga nu för RME.
Eller är det även annat t.ex inblandninga av fotogen för att bränslet inte skall stelna.