Några bilder från Åbo

Startat av bjorn.lovdahl, 25 januari 2019, 11:46:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjorn.lovdahl


Först ut är en 8900 från Linjaliikenne V Nyholm som är en av få där jag lyckats läsa ut operatörsnamn på


Ytterligare en 8900, dock från en annan operatör, fotograderad på Trädgårdsgatan


I Finland gillar man inhemsk produktion, och Lathi Scalor från Lahden Autokoori Oy var det ingen brist på, här på Aurabron


Här en 8700 från Jalo Buss Oy vid "Kauppatori" Salutorget


Under en promenad lite mer i utkanten av stan hittades ytterligare en av många Scania Lahti Scalor, här på Hampspinnaregatan


En VanHool står uppställd på Åbo busstation i väntan på en senare tur till Helsingfors i Omnibus regi


Ulf Berlin

Trevliga bilder från en stad i vinterskrud.
Är"FÖLI"någon typ av namn/förkortning typ SL,ty jag har inte sett den förut?/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 januari 2019, 13:14:13 PM
Trevliga bilder från en stad i vinterskrud.
Är"FÖLI"någon typ av namn/förkortning typ SL,ty jag har inte sett den förut?/Ulf

Ja..
Åboregionens kollektivtrafik

antti-p

Buss 2, 3 och 5 alla Savonlinja.  Föli är Åbodialektens ord, som betyder att vara eller komma med. Kommer från svenska "följa"

Ersa


Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Jättekul att få se bilder från dig igen. Bra bilder var det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn.lovdahl

Citat från: Bussmicke skrivet 29 januari 2019, 16:33:00 PM
Jättekul att få se bilder från dig igen. Bra bilder var det.

Tack så mycket Micke!

Bussmicke

Citat från: bjorn.lovdahl skrivet 29 januari 2019, 19:23:32 PM
Tack så mycket Micke!

Jag menade det och ser fram emot fler bilder när du har tid och lust.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn.lovdahl

Citat från: Bussmicke skrivet 29 januari 2019, 22:10:41 PM
Jag menade det och ser fram emot fler bilder när du har tid och lust.

Det kommer komma mer vid olika tillfälle, men resorna numera går ut på att resa och så blir fotograferingen vad det blir, inte som tidigare att fotograferingen var resan...

Bussmicke

Citat från: bjorn.lovdahl skrivet 30 januari 2019, 14:03:55 PM
Det kommer komma mer vid olika tillfälle, men resorna numera går ut på att resa och så blir fotograferingen vad det blir, inte som tidigare att fotograferingen var resan...

Helt okej
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.