Slutstation för Busslink 4057 - 13 december 2003?

Startat av Mikael T Nilsson, 12 januari 2019, 16:20:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måns Johannesson

Citat från: igel skrivet 16 februari 2019, 17:41:24 PM
Har för mig att de kallades för Örebro-vagnar, dessa med endast en dörr bak, fanns väl flera. Isf borde de ju ha börjat sitt lic i Örebro och igentligen inte alls ha varit tänkta för Vaxholm.

Nej, dessa kom (och var tänkta) redan från början till Vaxholm. Däremot fick Vaxholm två vagnar från Örebro (3242 och 3253) ungefär samtidigt så det är nog någon som blandat ihop dem. Dessa två var dock vanliga vagnar med två bakdörrar.

/Måns

Mikael T Nilsson

Citat från: igel skrivet 16 februari 2019, 17:41:24 PM
Har för mig att de kallades för Örebro-vagnar, dessa med endast en dörr bak, fanns väl flera. Isf borde de ju ha börjat sitt lic i Örebro och igentligen inte alls ha varit tänkta för Vaxholm.

Hej,

Ok, tack för info. De fick till i fall invnr i Stockholmsnummerserie.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Som Måns skriver kom 5678-81 nya till Norrort.
Örebro hade mig veterligen inga ledbussar med denna dörrställning.
Däremot kom det en del andra bussar från Örebro till bland annat Norrort och Norrtälje genom åren.
Då var det dock oftast bussar som av olika anledningar inte längre behövdes i Örebro.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


homer

märkligt att kunderna (jag vet att dom egentlige inte har nått val) accepterar en sådan enorm komfortsänkning idag mot vad man hade för 10 år sedan...

den här bussen hade ju dessutom AC

Ulf Berlin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 21 februari 2019, 09:56:22 AM
Hej,

Ok, tack för info. De fick till i fall invnr i Stockholmsnummerserie.
?
3242 och 3253 var väl nummer i Busslinks egna serie i Örebro?/Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 22 februari 2019, 11:16:02 AM
?
3242 och 3253 var väl nummer i Busslinks egna serie i Örebro?/Ulf

Absolut!
Trodde det var 5677-81 som avsågs i kommentaren.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare