Lokallinje i Gustavsberg (Keolis) - den 2 januari 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 02 januari 2019, 17:25:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



En mobilbild på en av Gustavsbergs lokallinjer, 467, vid Gustavsbergs hamn (Charlottendalsvagn Keolis 7090). Det är första gången jag ser ledvagn på denna linje. Ser i arkivet att övriga bilder på denna linje föreställer 12-meters eller boggivagnar. Det var i och för sig mest på Nobinatiden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

När 467 var ny och endast gick runt Gustavsberg gick den nästan enbart med 12 meters buss, idag när den går mellan Gustavsberg och Brunn är de mer regel än undantag med Ledbuss, den sträcka som gjorde de lämpligt med 12 meters buss är nu ersatt av Linje 468

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 02 januari 2019, 19:38:36 PM
När 467 var ny och endast gick runt Gustavsberg gick den nästan enbart med 12 meters buss, idag när den går mellan Gustavsberg och Brunn är de mer regel än undantag med Ledbuss, den sträcka som gjorde de lämpligt med 12 meters buss är nu ersatt av Linje 468

Hej,

Intressant! Tack för informationen. Trafikeras systerlinjen 468 i Gustavsberg endast av 12-metersvagnar samt boggivagnar? De 12-metersvagnar Charlottendal har är väl 7601-05?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 02 januari 2019, 22:26:49 PM
Hej,

Intressant! Tack för informationen. Trafikeras systerlinjen 468 i Gustavsberg endast av 12-metersvagnar samt boggivagnar? De 12-metersvagnar Charlottendal har är väl 7601-05?

468 går uteslutande med normalbuss om inga akuta ändringar gör att 15 meters buss sätts in.

Mikael T Nilsson

Citat från: homer skrivet 03 januari 2019, 18:50:34 PM
468 går uteslutande med normalbuss om inga akuta ändringar gör att 15 meters buss sätts in.

Tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.