Svealandstrafiken 7000

Startat av Bussmicke, 27 december 2018, 14:57:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 11 februari 2019, 16:02:22 PM
32 beställda, alla i trafik

...ändå syns det boggibussar på stadslinjerna ibland.

Idag på linje 7, men den hade i och för sig boggibuss till och från också innan bussbristen.

Bussmicke

På linje 7 är det normalt och inget ovanligt, ibland/vissa tider växlar bussar mellan linje  7-23/24/5xx
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 07 februari 2019, 10:46:14 AM
32 nya kom, 28 gamla fösvann men de andra 4 försvann nog tidigare. Känns som + - 0. Några fler bussar skulle behövas köpas in.
Kom att tänka på plus/minusspelet hos Svealandstrafiken med anledning av att Omnilink-ledarna setts i Mora under Vasaloppet. https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,72504.0.html
I årsskiftet 2017-2018 hade Västerås lokaltrafik / Svealandstrafiken bussbrist, och eftersom inköpet av nya MAN-bussar var försenat så köpte man 9 begagnade Solaris från Skelleftebuss. Totalt under 2018-2019 har man alltså köpt in 41 bussar (nu räknar jag inte de småbussar som har köpts för "flextrafiken"). Under samma period så har om jag räknar rätt 39 bussar avyttrats. Totalt alltså +2, men förhoppningsvis är det lättare att hålla de nya bussarna rullande än de gamla.

Bussmicke

+2 är bättre än inget. Nu har jag inte sett boggibuss på stan på en månad.

Detta var senaste gången:

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 08 mars 2019, 02:05:35 AM
+2 är bättre än inget. Nu har jag inte sett boggibuss på stan på en månad.

Detta var senaste gången:


Tack för en snygg bild Micke!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.