Svealandstrafiken 7000

Startat av Bussmicke, 27 december 2018, 14:57:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Första dagen i trafik.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

pnott


Ulf Berlin

Är detta VLs nummerserie eller Svealandstrafikens?/Ulf

pnott

Citat från: Ulf Berlin skrivet 27 december 2018, 18:48:46 PM
Är detta VLs nummerserie eller Svealandstrafikens?/Ulf
Låt mig svara med en fråga (eller faktiskt två).
Har VL något behov av en egen nummerserie? De köper väl all trafik från Svealandstrafiken, även om Svealandstrafiken i sin tur använder sig av underleverantörer för en del trafik?
Jag skulle tro att det är Svealandstrafikens nummer och att det är valt för att vara unikt också i Örebro län om man någon gång skulle vilja flytta bussen dit. Men det är bara en gissning.

Bussmicke

#5
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 december 2018, 16:05:29 PM
Mycket trevligt! Tack Micke!
Tack, det var det första jag fick se när jag cyklade till jobbet idag.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#6
Igår var det dags för 7001.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Lär finnas 13 bussar här nu, återstår att se när de kommer ut. I o m detta är det nog slut med boggibuss på stan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

4041434548


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Samtliga nyas MAN borde nu vara i trafik då samtliga äldre MAN och Scania Omnilink ledbussar nu är avställda.
Sitsta ställdes av i tisdags.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Döm om min förvåning när jag såg 694 på linje 1 igår. Trodde det var slut med boggibussar på stan.



//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

pnott

Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2019, 21:27:20 PM
Döm om min förvåning när jag såg 694 på linje 1 igår. Trodde det var slut med boggibussar på stan.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Jag tänkte att de skulle behålla några gamla MAN i reserv, men så verkar det ju inte bli.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.