Angående Svensk Busshistorias (SBH) vara och inte

Startat av CW66, 26 december 2018, 09:38:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CW66

Hej och God fortsättning på er alla!

Jag har sett en del inlägg av följande karaktär och vill förklara lite vad som händer och inte:

Citat
Uffe har ju slutat uppdatera SBH pga tidsbrist. Det har diskuterats i annan tråd, samt står på SBH-indexsidan.

Jag hinner mycket riktigt inte med att uppdatera SBH på samma sätt som jag gjort hittills - däremot har jag INTE slutat att uppdatera helt - nya leveranser håller jag ju fortfarande på med för fullt. Det är den stora mängden ändringar som kommer ta lite längre tid.

Bakgrunden är inte bara tid - utan även den tekniska biten på sidan. Som en del av er märkt har jag begränsat sökresultaten, vilket inte alls känns så kul. Men sidan är skriven i ett gammalt programspråk och allt behöver ju uppdateras och förnyas någon gång. Just nu görs det en omfattande operation bakom kulissen bara av en enstaka sökning, och det går helt enkelt för trögt för programspråket att ta ut alla resultat och sidan riskerar att krascha.
Dessutom funkar "Mitt SBH" sådär och lite andra funktioner som bildvisningar på startsidan etc.
Visst vill jag förnya sidan, men det kräver tid, och framförallt pengar att göra en superbra sida som jag ju egentligen vill....så detta var bland annat anledningen till min lilla undersökning tidigare i höst angående avgift och inte på SBH. En ny sida kostar kanske mellan 10-30.000kr beroende på hur den skall se ut och fungera - och frågan är - vill jag lägga detta själv för att alla skall kunna ta del av det utan att jag får igen något ekonomiskt på det? Allt är inte bara glädje alltid ju...

Så tid och teknik kombinerat har väl gjort att jag tappat farten lite - men vem vet vad som händer framöver. Jag tänker inte på något sätt stänga igen sidan - men som sagt - uppdateringar kan ta längre tid att fixa.
Fortfarande är det värt att skicka in uppdateringar till sidan - men det kan som sagt ta längre tid att tas om hand.

Dessutom är det så att jag numera får lite hjälp från några personer som också uppdaterar i mån av tid.
Jag vill särskilt tacka Peter Ödén, Admir, CD och Mikey för alla uppdateringar de gjort!


Så helt död är den inte trots allt  :)

Gott Nytt År 2019
/Uffe

Ulf Berlin


Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Jag instämmer i att sidan är väldigt användbar, men hur många skulle vilja betala för att använda den i framtiden?
Underhåll och framförallt uppgradering är som Uffe skriver inte gratis och jag skulle inte vilja lägga ut närmare 30 tusen ur egen ficka bara för att glädja andra.
Jag förstår således att det är en svår balansgång mellan ekonomi, fritid och att glädja alla oss som använder sig av tjänsten/sidan.
Jag hoppas naturligtvis att det ä v e n i framtiden går att använda sidan på samma sätt som idag.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Bussmicke

Jag håller med Fredrik

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lasse i Bdn

Jag är övertygad (tror) att det finns många som besöker dan här sidan är villig att betala en summa pengar för att den skall fortleva där finns bl.a. jag.

Bese001

Även jag bidrar gärna med en summa pengar, förutom uppdateringar.

Trevlig fortsättning på er, alla bussnördar  :)