Ett år av bussnördande! (Bilder)

Startat av Gano, 24 december 2018, 19:13:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Snart har ett år gått sedan jag började att fotografera bussar och som en liten julklapp tänkte jag lägga upp någon bild för varje månad som gått

Vi börjar i januari och här skulle Nobina 2288 köra ner för Bergaliden påväg mot Ramlösagården via Helsingborg C



I februari blir det allt kallare och här står Nobina 2259 vid Filbornaskolan Östra och ska snart köra vidare mot Humlegården via Gustavslund på då nya linje 24!



I mars kommer snön och här passerar Nobina 7972 St : Nicolai påväg mot Knutpunkten där den senare skulle köra linje 220 mot Höganäs



I april blev vädret finare och här körde Nobina 2233 på linje 1 mot Råå via Högasten. Under april och maj var det mycket strul med skylltningen vilket resulterade i att många bussar fick köra med papplappar med linjenummer



I maj gjorde sig somaren sig påmind med massor av sol vilket senare blev många bra bilder. En av dem var på Nobina 2299 som körde på linje 2 mot Berga Industriområde via Maria Station här vid Helsingborg C



I juni blev det påriktigt sommar och vilket senare blev en utflykt till Kristianstad där jag hittade Transdev 0518 som vilade utanför Centralstationen innan den skulle köra tillbaka till Simrishamn på Skåneexpressen 3



I juli blev det en promenad längs Höganäskusten där ovanligt nog Nobina 3428 dök upp påväg mot Helsingborg på linje 220. Att se Volvo på Nobina Helsingborgs linjer har blivit vanligare när de innan mest gick för Ängelholm. Tur det då det är riktig kvalitet om man jämför med mycket annat som rullar här ;D




I augusti är vädret fortfarande rekordvarmt och när det är HX (Helsingborgs festivalen) i stan samtidigt som det byggs som bäst omkring Sundstorget resulterade senare i långa köer, här står Nobina 2117 och försöker komma in till busshållplatsen i den långa kön innan den skulle vidare mot Väla Centrum via Berga.



I september var det svalare men fortvarande lika fint, här stod Nobina 2277 på viadukten över Ramlösa Station och skulle snart köra vidare mot Maria Station via Stenbocksgatan på linje 25



En fin oktober morgon hade regnet precis åkt förbi och solen tittade fram samtidigt som Nobina 2117 svängde ut från Bibliotekets busshållplats påväg mot Västergård på linje 4



I slutet av november när solen låg lågt stod Nobina 2298 på Elinebergsplatsen och skulle snart fortsätta mot Maria Station via Stenbocksgatan på linje 25



Årets sista månad som också är den mörkaste, december. Så här stod dubbeldäckaren Nobina 3021 på Stattena innan den fortsatte mot Örkelljunga på Skåneexpressen 10



Med detta vill jag önska alla en god jul och ett gott nytt år!

Walter

Detsamma till dig. Tack för bra bildsvep.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Gano


Ulf Berlin

Mycket trevligt bildsvep från Skåneland :)/Ulf

Gano