Luleå Lokaltrafik 116 (mobilbild)

Startat av Lulebussen, 21 december 2018, 20:07:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lulebussen

Citat från: Lux Luthor skrivet 10 juni 2019, 19:57:40 PM
116 går i pension i samband med skolavslutningarna. Alltså nästa vecka. Jag kommer att visa upp henne i kyrkbyn i Gammelstad på onsdag kväll.

Betyder detta imorgon eller nästa onsdag?

Bussmicke




LLT 116 Skeppsbrogatan,Luleå 1994-08-29, Tyvärr svårt att få till färgbalansen. Måste skanna om bilden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussfanatikern

Citat från: Lulebussen skrivet 11 juni 2019, 23:41:51 PM
Betyder detta imorgon eller nästa onsdag?

Imorgon och se nu till att dokumentera detta med bilder.

Bussmicke

Citat från: Bussfanatikern skrivet 12 juni 2019, 00:08:37 AM
Imorgon och se nu till att dokumentera detta med bilder.

Är Du på plats då? Ser fram emot dina bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lux Luthor

Det är ikväll 12 juni vi kommer att finnas på plats i kyrkbyn. En liten provtur i samband med att vi lämnar träffen ska säkert gå att ordna.

Lulebussen

Här kommer mina bilder från gårdagen, som bjöd på alldeles för fint väder för min mobilkamera.


En bild framifrån ...


... en bild bakifrån ...


... och en på förarplatsen.


LLT 182, en 20 år yngre OmniLink, kom förbi på linje 9.

zjbus

#36
Citat från: Lulebussen skrivet 13 juni 2019, 15:26:28 PM
Här kommer mina bilder från gårdagen, som bjöd på alldeles för fint väder för min mobilkamera.

LLT 182, en 20 år yngre OmniLink, kom förbi på linje 9.
Tack för trevliga bilder, roligt att den är bevarad, vad händer med 116 nu?
Mvh zjbus

Lulebussen

Den ska till någon samlare i Skåne som de inte verkar få tag på. Får de inte det blir det räddningstjänsten som tar den och det vill vi ju inte! :'(

zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 13 juni 2019, 15:54:12 PM
Den ska till någon samlare i Skåne som de inte verkar få tag på. Får de inte det blir det räddningstjänsten som tar den och det vill vi ju inte! :'(
Behåll den.

Ulf Berlin

Tack för dessa bilder.
Missade den tyvärr vid mitt besök 9 maj :-[/Ulf

Bussfanatikern

Partybussarna är säkert intresserade av den om inte annat.

Lulebussen

Det blev varken skåningen, brandkåren eller Partybussarna som fick den. Den är sedan 3 juli registrerad på en privatperson från Luleå. Vi får hoppas att den bevaras!  :)

zjbus

Citat från: Lulebussen skrivet 12 juli 2019, 20:53:44 PM
Det blev varken skåningen, brandkåren eller Partybussarna som fick den. Den är sedan 3 juli registrerad på en privatperson från Luleå. Vi får hoppas att den bevaras!  :)
Det låter bra, det är ju bättre att en intresserad person/organisation bevarar bussen och tar hand om den.
Mvh zjbus

Bussmicke

Bara vederbörande inte gör husbuss av den..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen

Enligt fordonsregistret äger vederbörande flera veteranbilar, av vilka minst en var på veteranbilsutställning på Luleå hamnfestival idag. Det tyder på att vederbörande har ett intresse av att bevara bussen.