Luleå Lokaltrafik 116 (mobilbild)

Startat av Lulebussen, 21 december 2018, 20:07:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lulebussen

Hej!

Jag tänkte ljusa upp årets mörkaste dag med en bild på LLT 116 tagen igår. Det är dock en mobilbild och dessutom så är man ju kaggerhänt så bilden blev inte jättebäst.  :-\


Luleå Lokaltrafik 116 på Smedjegatan, Luleå, 2018-12-20.

Bernt Talbrant

Citat från: Lulebussen skrivet 21 december 2018, 20:07:57 PM
Hej!

Jag tänkte ljusa upp årets mörkaste dag med en bild på LLT 116 tagen igår. Det är dock en mobilbild och dessutom så är man ju kaggerhänt så bilden blev inte jättebäst.  :-\


Luleå Lokaltrafik 116 på Smedjegatan, Luleå, 2018-12-20.

Trevligt att se i vilket fall! Om några veckor är det 28 år(!) sedan den sattes i trafik. Nybesiktigad är den också så den rullar säkert på ett tag till.

Ulf Berlin

Underbart att se den :)
(Kaggerhänt=vänsterhänt?)/Ulf

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ulf Berlin skrivet 21 december 2018, 21:17:47 PM
Underbart att se den :)
(Kaggerhänt=vänsterhänt?)/Ulf

Kaggerhänt = darrhänt, fumlig.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa


yngrot

Denna buss måste vara äldsta bussen i trafik för kollektivtrafik??  Imponerande hålla liv i en Säffle så länge
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Svenn Erik Nielsen

Hej alla og godt nytår

Det är imponerande at en sådan äldre buss körer fast skolkörning fotfarende.
Luleå Lokaltrafik har også fået leveret fölgende nya elbussar:
XXO 661
RZG 094
ZMO 339
CSX 628  (inte i trafik endnu)

Svenn Erik

Lulebussen

Det stämmer att de fått fyra elbussar levererade, och de har följande vagnnummer (ifall det intresserar någon):
236 XXO661
237 RZG094
238 ZMO336 (inte ZMO339)
239 CSX628 (nu är den i trafik)

Ibland har man tur. Igår bestämde jag mig för att notera vilka nummer de har. På kvällen såg jag 236, imorse såg jag 237 och 238, nu på eftermiddagen såg jag 239. (Som på beställning: Alla i nummerordning, och jag har inte sett en enda två gånger [och inte heller den bussen som går istället för den femte elbussen]. Dessutom har alla kommit medan jag har väntat på min buss. Bingo!)

Svenn Erik Nielsen

Hej Lulebussen og andre

Tak for svaret.

Svenn Erik


Bussfanatikern

Citat från: yngrot skrivet 22 december 2018, 10:15:59 AM
Denna buss måste vara äldsta bussen i trafik för kollektivtrafik??  Imponerande hålla liv i en Säffle så länge

Hoppas att någon vänlig skäl inom SVOF kan bevara den när den går i pension.

Greger Larsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 16 januari 2019, 01:14:12 AM
Hoppas att någon vänlig skäl inom SVOF kan bevara den när den går i pension.

SvOf bör nog ta hand om de Volvo/Säffle man redan har och inte skaffa fler

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen

LLT har nu fått den sista elbussen och satt den i trafik. Den har nummer 240 och heter AKL11M.

Ulf Berlin

Vet du om 116 kommer att vara kvar i trafik än?/Ulf

Lulebussen

Jag har ingen aning, jag jobbar inte på LLT. Dock så ska de köpa sex nya bussar under 2019 så jag hoppas inte det innebär att den ska bort.