Nettbuss stadsbussarna 401-403 Lund

Startat av Buss_Lund, 21 december 2018, 14:34:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss_Lund

Hej jag har en frågar
Nettbuss stadsbussarna 401-403 från hässleholm. Men de rullade i Lund i senare 2-3 veckor och jag undrar att de har flyttade från hässleholm ner till Lund eller de har lånade ut till Lund för tillfälliga. Hoppas att något kan svara på det frågar. :)

Jag önskar tilll alla medlemmar ha skönt God jul och gott nyår

Buss_Lund

#1
Hej någon som vet om det och kan svara frågar här gärna och jag är så nyfiken.


Gano

Citat från: Buss_Lund skrivet 21 december 2018, 14:34:56 PM
Hej jag har en frågar
Nettbuss stadsbussarna 401-403 från hässleholm. Men de rullade i Lund i senare 2-3 veckor och jag undrar att de har flyttade från hässleholm ner till Lund eller de har lånade ut till Lund för tillfälliga. Hoppas att något kan svara på det frågar. :)

Jag önskar tilll alla medlemmar ha skönt God jul och gott nyår

De tillhör numera Lund då Hässleholm har vad jag hört fått begangnade MAN från Gävle.

Buss_Lund

#3
Citat från: G N skrivet 23 december 2018, 20:17:44 PM
De tillhör numera Lund då Hässleholm har vad jag hört fått begangnade MAN från Gävle.
tusen tack att du svara det. Var det bara Hässleholm som fick begagnade MAN A21 från Gävle? Var det 241-245 stämma det?

Gano

Citat från: Buss_Lund skrivet 23 december 2018, 20:32:46 PM
tusen tack att du svara det. Var det bara Hässleholm som fick begagnade MAN A21 från Gävle? Var det 241-245 stämma det?

Vad jag vet så var det bara Hässleholm som fick från Gävle, sen vilka bussar som kom ner vet jag inte
God jul  :)

Buss_Lund

Citat från: G N skrivet 24 december 2018, 09:34:18 AM
Vad jag vet så var det bara Hässleholm som fick från Gävle, sen vilka bussar som kom ner vet jag inte
God jul  :)
Tack för informera så jag vet att nettbuss stadsbussarna 401-403 tillhör Lund. Hässleholm fick MAN från begagnade Gälva så jag vet nu.

God jul och gott nyår  ;) på dig

AO

Är det säkert att det är A21 som ska flyttas från Gävle till Hässleholm? Tycker jag sett 241-245 rätt nyligen i Gävle. När ska de ha flyttats?

Buzzlover

Citat från: AO skrivet 27 december 2018, 17:53:41 PM
Är det säkert att det är A21 som ska flyttas från Gävle till Hässleholm? Tycker jag sett 241-245 rätt nyligen i Gävle. När ska de ha flyttats?
Det har kommit fram att det egentligen handlar om b.la Keolis 7457 som nyligen tagits ut ur trafik i Stockholm som ska ner till Lund!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Buss_Lund

Citat från: Buzzlover skrivet 27 december 2018, 18:17:48 PM
Det har kommit fram att det egentligen handlar om b.la Keolis 7457 som nyligen tagits ut ur trafik i Stockholm som ska ner till Lund!
Hej
Fd keolis 7457 skall flytta ner till Lund? Hur många Nettbuss stadsbussarna har tagit över bussen från keolis? Jag hörde att 2 eller 3 st fd keolis skall flytta ner till Lund

Buzzlover

Citat från: Buss_Lund skrivet 27 december 2018, 19:11:10 PM

Hej
Fd keolis 7457 skall flytta ner till Lund? Hur många Nettbuss stadsbussarna har tagit över bussen från keolis? Jag hörde att 2 eller 3 st fd keolis skall flytta ner till Lund
Ursäkta, läste fel, Nettbuss stadsbussarna har inte lånat/sålt något utan de som ska till Hässleholm e bussar som Keolis inte använt i Stockholm på ett tag b.la Keolis 7457
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Buss_Lund

#10
Citat från: Buzzlover skrivet 27 december 2018, 21:31:19 PM
Ursäkta, läste fel, Nettbuss stadsbussarna har inte lånat/sålt något utan de som ska till Hässleholm e bussar som Keolis inte använt i Stockholm på ett tag b.la Keolis 7457
okej jag förstår. Även Jag har hört att 2 st ska ner till Lund och 4 st ska till Hässleholm men jag har hört om det.

Gott nytt år  :)

Peter Öden

Hej !

Några bussar från Stadsbussarna i Gävle har inte kommit till Skåne.

Mvh Peter Ö

Buss_Lund

Citat från: Peter Öden skrivet 28 december 2018, 16:38:54 PM
Hej !

Några bussar från Stadsbussarna i Gävle har inte kommit till Skåne.

Mvh Peter Ö

Hej
Vet du när några bussen från Stadsbussarna i Gävle ska komma till ner Skåne?

Men jag hört att fd keolis från Stockholm skall flytta ner till i Hässleholm och till i Lund också

Med vänliga hälsningar Busslund  :)

Walter

Men om 401-403 redan är i Lund, vad rullar i Hässleholm nu om de fd Keolis vagnarna inte kommit än?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss_Lund

Citat från: Walter skrivet 02 januari 2019, 00:50:16 AM
Men om 401-403 redan är i Lund, vad rullar i Hässleholm nu om de fd Keolis vagnarna inte kommit än?

Hej!

Jo fd keolis bussen har kommit till Hässleholm 4 st. Jag har hört fd keolis bussen 2 st ska rulla i Lund också.

Med vänliga hälsningar busslund