Okänd liten blå buss i Västerhaninge, möjligtvis en Optare? (ingen bild)

Startat av Kristian, 20 december 2018, 08:03:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Vid halv fem i morse mötte jag en liten blå (Västtrafik?) buss skyltad "51 Centrum" i Västerhaninge, bussen körde mot motorvägen. Framänden var svår att se, men häcken liknade någon av de små Optarebussarna som går på 850 och 981. Knappa uppgifter, jag vet, men blev lite nyfiken på om någon vet utifall den hör hemma i trakten, exempelvis om den ska komplettera de befintliga småbussarna eller om den ska färjas österut?

Nico

Enligt uppgift så ska en av de ordinarie Optare-vagnarna ha råkat för något drivlineproblem som renderar en längre tid på verkstad. Sannolikt är detta då ett tillfälligt inhyrt fordon som får vikariera ett tag.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Citat från: Kristian skrivet 20 december 2018, 08:03:57 AM
Vid halv fem i morse mötte jag en liten blå (Västtrafik?) buss skyltad "51 Centrum" i Västerhaninge, bussen körde mot motorvägen. Framänden var svår att se, men häcken liknade någon av de små Optarebussarna som går på 850 och 981. Knappa uppgifter, jag vet, men blev lite nyfiken på om någon vet utifall den hör hemma i trakten, exempelvis om den ska komplettera de befintliga småbussarna eller om den ska färjas österut?

Nobina 7681 och 7682 ska/har rulla/t i Trollhättan - där ju linje 51 finns - så troligen var det nån av de individerna vad den nu gjorde där som sagt...

S Svensson

Citat från: virtual1 skrivet 20 december 2018, 13:26:41 PM
Nobina 7681 och 7682 ska/har rulla/t i Trollhättan - där ju linje 51 finns - så troligen var det nån av de individerna vad den nu gjorde där som sagt...

Kan det röra sig om bussen EML557. Denna är blåmålad och avsedd som "vikarie"?

Mikael T Nilsson

Citat från: S Svensson skrivet 20 december 2018, 17:35:31 PM
Kan det röra sig om bussen EML557. Denna är blåmålad och avsedd som "vikarie"?

Ordinarie Optare-bussar i Jordbrogaraget är Nobina 2537-38.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kristian

Jaha, ja de där dammsugarliknande skapelserna är inte de mest pålitligaste har jag hört sägas. Då var den antagligen på väg mot Grödby. Tack så mycket för svar!

John P

Citat från: virtual1 skrivet 20 december 2018, 13:26:41 PM
Nobina 7681 och 7682 ska/har rulla/t i Trollhättan - där ju linje 51 finns - så troligen var det nån av de individerna vad den nu gjorde där som sagt...

Nej, 7681 och 7682 har vi kvar i Trollhättan. Det rör sig  antagligen om en blå lånebuss från generalagenten BK Invest...
Bussförare på Nobina Trollhättan.