Udda skyltning för linje 540 (SL) - 19 december 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 19 december 2018, 13:52:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



En lite udda skyltning för linje 540 vid Universitetet. När bussen kom körandes på motorvägen innan den svängde av mot ändhållplats Universitetet (norra) var den skyltad "540 Universitetet". Men när den anlände avstigningshållplatsen skyltades den om till endast "Universitetet".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

F.Å

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 19 december 2018, 13:52:50 PM


En lite udda skyltning för linje 540 vid Universitetet. När bussen kom körandes på motorvägen innan den svängde av mot ändhållplats Universitetet (norra) var den skyltad "540 Universitetet". Men när den anlände avstigningshållplatsen skyltades den om till endast "Universitetet".

Nån grej som skyltsystemet i Mercorna och Hollands-Scaniorna med ledskyltar får för sig emellanåt. Kan hända lite när som helst under körning. Återgår till ordinarie visning efter några sekunder.

Men just vid ändstation brukar de fimpa linjenumret först om det sedan ska skyltas "Ej i trafik".

Mikael T Nilsson

Citat från: F.Å skrivet 19 december 2018, 15:08:32 PM
Nån grej som skyltsystemet i Mercorna och Hollands-Scaniorna med ledskyltar får för sig emellanåt. Kan hända lite när som helst under körning. Återgår till ordinarie visning efter några sekunder.

Men just vid ändstation brukar de fimpa linjenumret först om det sedan ska skyltas "Ej i trafik".

Tack för info. Ja, det är något som spökar med dessa vagnar. Hollands-Scaniabudsarna i Norrort skyltar t ex linjenr + Ingen påstigning på motorvägen mellan Täby och Mörby c om Danderyds sjukhus är ändhållplats. Detta när övriga bussar skyltar om till endast  "Ingen påstigning".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.