"Fullsatt" buss utan resenärer - Nobina 3145 - 15 december 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 15 december 2018, 14:19:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Nobina 3145 ankom Gullmarsplan som linje 807, men skyltades inte automatiskt om till "Ej i trafik" efter det att bussen inte längre var i linjetrafik. Förmodligen hänger inte automatiken med om föraren manuellt skyltar "Fullsatt".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

I all fall förut kunde chauffören välja om bussen skulle skylta om automatiskt när den kom fram till slutstationen, eller vänta tills chauffören valde att den skulle skylta om.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 15 december 2018, 16:18:41 PM
I all fall förut kunde chauffören välja om bussen skulle skylta om automatiskt när den kom fram till slutstationen, eller vänta tills chauffören valde att den skulle skylta om.

Ok, tack för informationen. Strax innan avgång som linje 807 tillbaka mot Brandbergen skyltades bussen "Ej i trafik".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Citat från: Carl Eric skrivet 15 december 2018, 16:18:41 PM
I all fall förut kunde chauffören välja om bussen skulle skylta om automatiskt när den kom fram till slutstationen, eller vänta tills chauffören valde att den skulle skylta om.

Den funktionen är på G att ändras om det inte redan är gjort. Den sk "vänta-knappen" ska tas bort som jsg förstått det.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson