Författare Ämne: L405 (SL)  (läst 2313 gånger)

Utloggad Buzzlover

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 369
SV: L405 (SL)
« Svar #15 skrivet: 24 december 2018, 09:10:49 AM »
Söderhallen, förlåååt, Fredriksdal har väl tagit tillbaka linje 69 från Hornsberg. Det lär väl frigöra en del vagnar för Hornsberg.

//R

Hornsberg kör dagligen 69:an, finns till och med en tjänst där man kör både 405:an och 69:an
Vill ni kolla in mina bilder så finns jag på Instagram med massor buss och andra lokaltrafiks bilder främst i Sollentuna men även runt Stockholmsområdet

https://www.instagram.com/swedishtransit/

Utloggad Nico

  • Шумадинац
  • Administrator
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4876
SV: L405 (SL)
« Svar #16 skrivet: 24 december 2018, 13:46:47 PM »
Kan nog vara en bra idé. Tyvärr är inte skyltning SL:s starkaste gren, vet inte hur mycket operatören får bestämma skyltningen?
Finns ju fler linjer som har konstig skyltning. I Nacka/Värmdö har vi några, tex linje 474 som naturligtvis borde ha "via Gustavsberg" som skyltning. Hur många vet vart Mölnvik/Hemmesta är? Eller 471 till Västra Orminge, borde kanske stå "via Nacka Forum på den.

Tycker man litar lite mycket på att folk ska ha full koll på allt genom Appen, men när man väl står där och lastar vid Slussen, så får man massor med frågor om bussarna och deras destinationer.

//R

Operatörerna får styra ganska mycket i detta fall. Om möjligt så undviker man dock via-destinationer då det bla försvårar för både de med syn- såväl som hörselnedsättningar... och de är fler än man tror. 

Sedan handlar allt frågande sannolikt till lika delar trygghetsnarkomani (man vill dubbelchecka) och lättja. Folk kommer i sistan sekunden, med nallen klistrad till örat, och då ids de inte titta.

Utloggad Nico

  • Шумадинац
  • Administrator
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4876
SV: L405 (SL)
« Svar #17 skrivet: 24 december 2018, 13:52:09 PM »
Det vore väl bra med en hållplats vid färjeläget på Söder Mälarstrand och ett par månaders förlängning av färjetrafiken för att se om kombinationen 405 och Riddarfjärdfärjorna lockar Nacka/Värmdöresenärer som ska till södra eller sydöstra Kungsholmen
Kaj

Båtlinjen är nedlagd i nuvarande form. Var väl typ två resenärer per tur i genomsnitt så det lär knappast ha gett så många fler resenärer. Vad gäller hållplatser på Söder Mälarstrand finns det inget säkert utrymme att stanna på (utan att vara i vägen) utan skulle i så fall kräva en del ombyggnader. Då linje 405 bara är ett försök så lär inte Stockholms stad satsa en miljon eller mer på att bygga något som kanske inte kommer användas efter sommaren.