Fler inflyttade bussar till Arriva Norrort och Nobina Norrtälje (inga bilder)

Startat av Mikael T Nilsson, 05 december 2018, 17:16:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Jag har noterat fler inflyttade bussar i Sthlm norr:

-Arriva 7541 (Sc Omnilink, 12-meters) från Märsta till Norrort (trafikerade linje 629 i måndags)
-Nobina 7660 (Vo 8900 boggi) från ????? till Norrtälje (trafikerade linje 639 i dag) (såg nylackerad ut i SL-rött)

Har någon fler uppgifter om bussflyttar till Norrort och Norrtälje som skett under nov/dec?

Vänliga hälsningar,

Mikael
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bernt Talbrant

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 05 december 2018, 17:16:31 PM
Hej,

Jag har noterat fler inflyttade bussar i Sthlm norr:

-Arriva 7541 (Sc Omnilink, 12-meters) från Märsta till Norrort (trafikerade linje 629 i måndags)
-Nobina 7660 (Vo 8900 boggi) från ????? till Norrtälje (trafikerade linje 639 i dag) (såg nylackerad ut i SL-rött)

Har någon fler uppgifter om bussflyttar till Norrort och Norrtälje som skett under nov/dec?

Vänliga hälsningar,

Mikael

7660 var väl ursprungligen i Värmland och därefter, tills någongång i år har jag för mig, Sundsvall.

ks

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 05 december 2018, 19:17:06 PM
7660 var väl ursprungligen i Värmland och därefter, tills någongång i år har jag för mig, Sundsvall.
Det stämmer. 7660 är ursprungligen från Värmland, men bodde senast i Nobina Västernorrland (Sundsvallsdepån). Nu tillhör den Norrtäljegaraget :)
Stockholmare från Haninge som varit bussintresserad sedan barnsben.

Instagram: @stockholm.buss

Buzzlover

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 05 december 2018, 17:16:31 PM
Hej,

Jag har noterat fler inflyttade bussar i Sthlm norr:

-Arriva 7541 (Sc Omnilink, 12-meters) från Märsta till Norrort (trafikerade linje 629 i måndags)
-Nobina 7660 (Vo 8900 boggi) från ????? till Norrtälje (trafikerade linje 639 i dag) (såg nylackerad ut i SL-rött)

Har någon fler uppgifter om bussflyttar till Norrort och Norrtälje som skett under nov/dec?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Nobina 7660 har dock vart i Norrtälje sedan i Juli :-)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Fredrik Gelin

Arrivas 7541 har synts flitigt i Vallentuna hela hösten, men det kan ju vara ett resultat av att den tillhört Märsta.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 05 december 2018, 19:17:06 PM
7660 var väl ursprungligen i Värmland och därefter, tills någongång i år har jag för mig, Sundsvall.

Tack för uppgiften!  :)
Citat från: ks skrivet 05 december 2018, 21:32:59 PM
Det stämmer. 7660 är ursprungligen från Värmland, men bodde senast i Nobina Västernorrland (Sundsvallsdepån). Nu tillhör den Norrtäljegaraget :)

Tack för dessa uppgifter!  :)
Citat från: Buzzlover skrivet 06 december 2018, 08:17:48 AM
Nobina 7660 har dock vart i Norrtälje sedan i Juli :-)

Tack för uppgiften!  :)
Det är så sällan det rapporteras vid omplaceringar, så jag försöker bidra med mina observationer.  Jag vet att intresset här på Bussnack är stort gällande omplaceringar och inte bara vid nyleveranser.

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 06 december 2018, 09:13:12 AM
Arrivas 7541 har synts flitigt i Vallentuna hela hösten, men det kan ju vara ett resultat av att den tillhört Märsta.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Tack för uppgiften!  :)
Ja, så ligger det nog till. Kopplingen mellan Märsta och Vallentuna är säkert orsaken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.