F.d. Norgebussarna Nobina 5114 & 5215 i Norrtälje den 29 november 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 29 november 2018, 14:34:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep över några av de f.d. Norgebussar som sedan november rullar i Norrtäljetrafiken.

Först Nobina 5114 som lastar resenärer mot Hallstavik.



Sedan Nobina 5215, på väg från garaget mot hållplatsläget för linje 621 vid Norrtälje busstn.



5215 akterifrån.



Klar för färd mot Åkersberga!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Tack för dessa.
Har det avyttrats några bussar som dessa har ersatt?/Ulf

Mr.Omsi

Citat från: Ulf Berlin skrivet 29 november 2018, 19:10:23 PM
Tack för dessa.
Har det avyttrats några bussar som dessa har ersatt?/Ulf

5944 har blivit utbildningsvagn och 58-serien lär försvinna inom kort, 5839 är ev redan ur trafik

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 29 november 2018, 19:10:23 PM
Tack för dessa.
Har det avyttrats några bussar som dessa har ersatt?/Ulf

Roligt att du uppskattade bilderna!  :)

Citat från: Mr.Omsi skrivet 29 november 2018, 21:26:35 PM
5944 har blivit utbildningsvagn och 58-serien lär försvinna inom kort, 5839 är ev redan ur trafik

Jag tror också att Volvoboggivagnarna i 58xx-serien hänger löst nu. Vid fototillfället var i alla fall 5815, 5823 & 5841 i trafik.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Rost


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 30 november 2018, 14:01:13 PM
Det5 gick fort att få dem på bild. Kliade i fingrarna va? :)

Ja, det var svårt att låta bli när jag fick tillfället att åka till Norrtälje.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Klint

Kul, hade ingen aning om dessa. Finns det fler nygamla som hittat till Norrtälje än dessa två?

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Klint skrivet 05 december 2018, 16:09:05 PM
Kul, hade ingen aning om dessa. Finns det fler nygamla som hittat till Norrtälje än dessa två?

Roligt att du uppskattade bilderna!  :)
Ja, det ska finnas ytterligare två likadana (Vo 8700 boggi) från Norge i Norrtälje. Jag känner tyvärr inte till vilka inv.nr. dessa har.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 05 december 2018, 17:13:12 PM
Roligt att du uppskattade bilderna!  :)
Ja, det ska finnas ytterligare två likadana (Vo 8700 boggi) från Norge i Norrtälje. Jag känner tyvärr inte till vilka inv.nr. dessa har.

Var där nästan två timmar i förrgår vid lunch, såg inte en enda i trafik *snyft*

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 06 december 2018, 09:25:09 AM
Var där nästan två timmar i förrgår vid lunch, såg inte en enda i trafik *snyft*

Två timmar är för kort tid. Är bussarna ute på linjer till t.ex Hallstavik, Yxlan, Blidö och Åkersberga hela dagarna, inklusive raster på dessa orter, så dyker de inte upp speciellt många gånger per dygn på Norrtälje station.

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 06 december 2018, 10:43:31 AM
Två timmar är för kort tid. Är bussarna ute på linjer till t.ex Hallstavik, Yxlan, Blidö och Åkersberga hela dagarna, inklusive raster på dessa orter, så dyker de inte upp speciellt många gånger per dygn på Norrtälje station.

Jo, så är det väl, men man ska ha både tid och ork att stanna längre, speciellt då det småregnar och är lagom oskönt. Så ibland hoppas man ju på tur =)

Peter Rost

Går även att "spana" inifrån busstationens vänthall med en pappmugg av pressbyråns halvdana kaffe. ;) ;