Hornsbergsdepån brinner

Startat av Daniel Lindblom, 26 november 2018, 12:39:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Micke A

Citat från: Nico skrivet 27 november 2018, 18:55:52 PM
Finns ju vissa faciliteter som t.ex. depån i AGA samt Brommahallen som skulle kunna fungera temporärt. Lär dock kräva en viss handpåläggning även där. Sedan finns även tältlösningar och annat som går att fundera kring.
Aga tittar man på, där finns det plats för ett 40 tal bussar. Bromma finns det inte mycket plats då spårvägsmuseet har tagit över mycket av platserna.

Hasse L

Citat från: buskörare skrivet 27 november 2018, 14:35:42 PM
Wow! Är det dina bilder? Skulle jättegärna låna dom att visa upp på min facebook.
Kul att du uppskattar bilderna, men, tyvärr - jag vill inte förknippas med facebook.
/Hasse

buskörare

Citat från: Hobgoblin skrivet 28 november 2018, 09:13:27 AM
Kul att du uppskattar bilderna, men, tyvärr - jag vill inte förknippas med facebook.
/Hasse

Okej  :)

Ulf Berlin

Skulle vara intressant att höra hur logistikproblemen fixas?
Köra man personalbussar Hornsberg-Gärdet m h t bristen på P platser o s v?/Ulf

Bussmicke

Då blev det bilder från Gärdet även för mig idag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 november 2018, 13:15:22 PM
Skulle vara intressant att höra hur logistikproblemen fixas?
Köra man personalbussar Hornsberg-Gärdet m h t bristen på P platser o s v?/Ulf

Alla förare utgår från Frihamnen under dessa dagar och från depån till bussarna kör man personalbuss.

buskörare

Var på "studiebesök" på Gärdet igår och måste säga att Keolis med hjälp av Stockholm stad och Djurgårdsförvaltningen fått till en väldigt bra lösning med tanke på situationen. Förhoppningsvis kan man börja flytta tillbaka bussar till Hornsberg snart och ju fler som får åka hem, desto bättre blir det ju.

Ersa

Hur går det i Hornsberg? Har man börjat röja undan resterna av byggnaden? Är det ingen som haft vägarna förbi och fotat eller hört sig för?
Det vore ju intressant att fortsätta veta hur allt fortskrider, även efter att branden släckts.

Peter Rost

På måndag (3/12) efter avslutat kvällspass ska de röda bussarna till Hornsbergsgaraget, medan de blå bussarna ställs upp i närheten av Hornsbergsdepån.

Fredrik Gelin

Citat från: Ersa skrivet 01 december 2018, 09:49:58 AM
Hur går det i Hornsberg? Har man börjat röja undan resterna av byggnaden? Är det ingen som haft vägarna förbi och fotat eller hört sig för?
Det vore ju intressant att fortsätta veta hur allt fortskrider, även efter att branden släckts.
Röjningsarbetet har börjat lite smått, men efter vad jag hörde finns det en oro för bärigheten i grunden då det ligger en källare under betongen. Det hade i vanliga fall inte varit något problem, men nu finns det en oro för att branden kan ha påverkat betongens bärighet.
Planen är som sagt dock att rampen och blå hallen skall gå att använda som vanligt från och med idag. Det 40-tal bussar som inte får plats där kommer eventuellt att ställas upp på Lindhagensgatan om Stockholms stad lyckats mota bort de bilar som normalt parkerar där.
Det planeras sedan för en annan depålösning eftersom det kan ta tid att röja upp efter Röda rummet.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Ersa