Busslink 6527 i Fredhäll - 28 februari 2004 (Scania Maxci)

Startat av Mikael T Nilsson, 24 november 2018, 18:39:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 november 2018, 17:50:59 PM
Tack för era intressanta svar!

Jag minns inte var 7108-7110 var stationerade när de gick i SL-trafiken. Kan dessa ha varit i Ösmo?
7109 och 7110 dokumenterade i Nyboda (2009 resp. 2010), 7110 även på Lidingö (2011). Har ingen koll på 7108.
/Hasse

Kristian

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 november 2018, 17:50:59 PM

Jag minns inte var 7108-7110 var stationerade när de gick i SL-trafiken. Kan dessa ha varit i Ösmo?
Nej, i den serien var endast 7101-05 i Ösmo en kort period omkring 2001-2002 innan de hamnade i Handen. Är tämligen säker på att även 7106-7110(-7111?) var i Handen, har åtminstone bilder på 7108 och 7109 i Västerhaninge 2005.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 27 november 2018, 21:14:17 PM
7109 och 7110 dokumenterade i Nyboda (2009 resp. 2010), 7110 även på Lidingö (2011). Har ingen koll på 7108.
/Hasse

Tack för dessa uppgifter!

Citat från: Kristian skrivet 27 november 2018, 22:01:14 PM
Nej, i den serien var endast 7101-05 i Ösmo en kort period omkring 2001-2002 innan de hamnade i Handen. Är tämligen säker på att även 7106-7110(-7111?) var i Handen, har åtminstone bilder på 7108 och 7109 i Västerhaninge 2005.

Tack för uppgifterna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

7109 och 7110 tillbringade(nog)sin sista tid på Lidingö.

7110 vid Ropsten 20110328./Ulf

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 29 november 2018, 19:22:14 PM
7109 och 7110 tillbringade(nog)sin sista tid på Lidingö.

7110 vid Ropsten 20110328./Ulf

Tusen tack för detta bildbevis Ulf!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

yngrot

Som förare  saknar jag MaxCi  de var lättkörda med bra värme och för att vara lågt golv fram bättre fjädring än dagens bussar ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredrik Klint

Utsocknes MaxCi som tillhörde Busslink i SL-området, årtal vagnen flyttade hit och första depå (omflyttningar kan givetvis ha skett). Dörrar 2-2-1 om annat ej anges.

1101 2004 Söderort. Dörrar 1-2-1

2108 2004 Söderort. Dörrar 1-2-1
2109 2004 Söderort
2110 2002 Hornsberg (2003 Norrköping, 2004 Söderort).
2111 2004 Söderort
2112 2004 Söderort
2113 2004 Söderort

2118 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1
2119 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1
2120 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1

2302 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1

3100 2004 Söderort
3101 2004 Söderort

6517 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Handen 2004 som 7108)
6518 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Handen 2004 som 7109)

6520 2004 Söderort
6521 2004 Söderort

6525 2003 Hornsberg (Etanol)
6526 2003 Hornsberg (Etanol)
6527 2003 Hornsberg (Etanol)
6528 2003 Hornsberg (Etanol)
6529 2003 Hornsberg (Etanol)

7100 2004 Handen
7101 2001 Ösmo
7102 2001 Ösmo
7103 2001 Ösmo
7104 2001 Ösmo
7105 2001 Ösmo
7106 2004 Handen. Dörrar 1-2-1
7107 2004 Handen
7108 2004 Handen
7109 2004 Handen
7110 2004 Handen
7111 2004 Handen

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 december 2018, 15:43:17 PM
Utsocknes MaxCi som tillhörde Busslink i SL-området, årtal vagnen flyttade hit och första depå (omflyttningar kan givetvis ha skett). Dörrar 2-2-1 om annat ej anges.

1101 2004 Söderort. Dörrar 1-2-1

2108 2004 Söderort. Dörrar 1-2-1
2109 2004 Söderort
2110 2002 Hornsberg (2003 Norrköping, 2004 Söderort).
2111 2004 Söderort
2112 2004 Söderort
2113 2004 Söderort

2118 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1
2119 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1
2120 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1

2302 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1

3100 2004 Söderort
3101 2004 Söderort

6517 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Handen 2004 som 7108)
6518 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Handen 2004 som 7109)

6520 2004 Söderort
6521 2004 Söderort

6525 2003 Hornsberg (Etanol)
6526 2003 Hornsberg (Etanol)
6527 2003 Hornsberg (Etanol)
6528 2003 Hornsberg (Etanol)
6529 2003 Hornsberg (Etanol)

7100 2004 Handen
7101 2001 Ösmo
7102 2001 Ösmo
7103 2001 Ösmo
7104 2001 Ösmo
7105 2001 Ösmo
7106 2004 Handen. Dörrar 1-2-1
7107 2004 Handen
7108 2004 Handen
7109 2004 Handen
7110 2004 Handen
7111 2004 Handen

Tusen tack för denna utförliga lista Fredrik!

Vagnarna i 1000-, 2000-serierna levererades ursprungligen till Sörmland, 3000-serien till Örebro. 6000-serien till Östergötland. 7000-serien var väl tidigare i Jönköpings län.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

#24
Citat från: Fredrik Klint skrivet 09 december 2018, 15:43:17 PM
Utsocknes MaxCi som tillhörde Busslink i SL-området, årtal vagnen flyttade hit och första depå (omflyttningar kan givetvis ha skett). Dörrar 2-2-1 om annat ej anges.

1101 2004 Söderort. Dörrar 1-2-1

2106 2004 Bussförarskolan i Hornsberg men har vid några tillfällen fått rycka in i linjetrafiken på grund av bussbrist. Dörrar 1-2-1
2108 2004 Söderort Dörrar 1-2-1
2109 2004 Söderort (Tidigare 5353)
2110 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Söderort 2004) (Tidigare 5354)
2111 2004 Söderort (Tidigare 5355)
2112 2004 Söderort (Tidigare 5356)
2113 2004 Söderort (Tidigare 5357)

2118 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1
2119 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1
2120 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1

2302 2002 Hornsberg. Dörrar 1-2-1

3100 2004 Söderort
3101 2004 Söderort

6517 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Handen 2004 som 7108)
6518 2002 Hornsberg (Norrköping 2003, åter Sthlm/Handen 2004 som 7109)

6520 2004 Söderort
6521 2004 Söderort

6525 2003 Hornsberg (Etanol)
6526 2003 Hornsberg (Etanol)
6527 2003 Hornsberg (Etanol)
6528 2003 Hornsberg (Etanol)
6529 2003 Hornsberg (Etanol)

7100 2004 Handen
7101 2001 Ösmo
7102 2001 Ösmo
7103 2001 Ösmo
7104 2001 Ösmo
7105 2001 Ösmo
7106 2004 Handen (Tidigare 1102) Dörrar 1-2-1
7107 2004 Handen (Tidigare 6100)
7108 2004 Handen (Tidigare 6517)
7109 2004 Handen (Tidigare 6518)
7110 2004 Handen (Tidigare 6519)
7111 2004 Handen (Tidigare 9101)

Kompletteringar i blått.

Bussfanatikern

#25
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 09 december 2018, 15:50:38 PM
Tusen tack för denna utförliga lista Fredrik!

Vagnarna i 1000-, 2000-serierna levererades ursprungligen till Sörmland, 3000-serien till Örebro. 5000- och 6000-serierna till Östergötland. 7000-serien var väl tidigare i Jönköpings län.

Komplettering i blått, alla bussar i 2000-serien levererades inte nya till Sörmland utan endast 2106, 2108, 2118-2120 och 2302.
Bussarna 2109-2113 hade innan flytten till SL-trafiken nummer 5353-5357 men dessa var redan upptagna i Stockholm och därav nummerbytet.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 11 december 2018, 02:37:22 AM
Komplettering i blått, alla bussar i 2000-serien levererades inte nya till Sörmland utan endast 2106, 2108, 2118-2120 och 2302.
Bussarna 2109-2113 hade innan flytten till SL-trafiken nummer 5353-5357 men dessa var redan upptagna i Stockholm och därav nummerbytet.

Tusen tack för denna intressanta information. Det kände jag inte till. Det stämmer att numren 5353-5357 var upptagna av Scania Omnicity-ledvagnar i Stockholm.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.