Huvudmeny

Nobina 3737 ...

Startat av Mikael T Nilsson, 24 november 2018, 18:28:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



... på linje 804 i Uppsala den 24 november 2018. Förmodligen en av de allra senaste leveranserna till Nobina Uppsala även om den inte är nylevererad.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Tack för dina bilder. Bussen sattes i trafik för dryga året sedan.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Citat från: Walter skrivet 25 november 2018, 08:18:00 AM
Tack för dina bilder. Bussen sattes i trafik för dryga året sedan.

Tack så mycket!

Det finns även Setra-boggi i 36xx-serien i Uppsala.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Mikael T Nilsson

Citat från: Jacob skrivet 25 november 2018, 14:54:23 PM
3629, 3737-3738.



Tack för uppgifterna Jacob!

Hittade en bild på just 3629, tagen på linje 898 i Kista. Förmodligen var denna vagn stationerad i Uppsalas satellitdepå Enköping vid fototillfället.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 25 november 2018, 16:07:59 PM
Hittade en bild på just 3629, tagen på linje 898 i Kista. Förmodligen var denna vagn stationerad i Uppsalas satellitdepå Enköping vid fototillfället.

Alla Setror i trafikområde Uppland är stationerade i Enköping, i alla fall enligt plan.  :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl Eric skrivet 26 november 2018, 08:05:53 AM
Alla Setror i trafikområde Uppland är stationerade i Enköping, i alla fall enligt plan.  :)

Tack så mycket för uppgiften! :-)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

caa

Har precis kommit tre nya Setror för placering i Enköping efter utrustningsmontering.
3864, 3865, 3866

Mikael T Nilsson

Citat från: caa skrivet 02 december 2018, 22:26:02 PM
Har precis kommit tre nya Setror för placering i Enköping efter utrustningsmontering.
3864, 3865, 3866

Intressant! Tack för uppgiften!

Nobina var ju tidigare en trogen Volvokund. Hur kommer det sig att man numera köper mest tyskt och Scania?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 december 2018, 08:16:02 AM
Nobina var ju tidigare en trogen Volvokund. Hur kommer det sig att man numera köper mest tyskt och Scania?

När det gäller Enköping har den depån ju haft Setra och Mercedes i många år, säkert uppåt 15 år, så tyska märken idag är ju knappast någon nyhet där. Enköping fick ju t.ex ta över Setraledvagnarna från Mälaröarna(?) redan på den tiden då UL-bussarna var gråa.

Gällande Nobina överlag är man väl, precis som många andra bussbolag, rätt besvikna på Volvos eftermarknad. Vilket inte heller är någon nyhet i branschen, tyvärr

Buzzlover

Citat från: Carl Eric skrivet 26 november 2018, 08:05:53 AM
Alla Setror i trafikområde Uppland är stationerade i Enköping, i alla fall enligt plan.  :)
Arnessons har väl en setra som körs på 103:an?
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 03 december 2018, 09:40:18 AM
När det gäller Enköping har den depån ju haft Setra och Mercedes i många år, säkert uppåt 15 år, så tyska märken idag är ju knappast någon nyhet där. Enköping fick ju t.ex ta över Setraledvagnarna från Mälaröarna(?) redan på den tiden då UL-bussarna var gråa.

Gällande Nobina överlag är man väl, precis som många andra bussbolag, rätt besvikna på Volvos eftermarknad. Vilket inte heller är någon nyhet i branschen, tyvärr

Tack för svaren. Då är Enköping specifikt "rustade" för de tyska märkena.

Trist att Volvos eftermarknad är som den är. Hoppas man är medveten om detta och planerar att göra någonting åt det.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Citat från: Buzzlover skrivet 04 december 2018, 10:40:43 AM

Arnessons har väl en setra som körs på 103:an?

Det har de kanske, vet faktiskt inte... Jag var otydlig med "trafikområde Uppland", jag syftade på Nobinas trafikområde Uppland! Linje 103 ligger inte under Nobinas avtal utan tillhör Sambus!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Buzzlover

Citat från: Carl Eric skrivet 06 december 2018, 14:13:03 PM
Det har de kanske, vet faktiskt inte... Jag var otydlig med "trafikområde Uppland", jag syftade på Nobinas trafikområde Uppland! Linje 103 ligger inte under Nobinas avtal utan tillhör Sambus!
Jo de vet ja :)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ronni Bjørn Svensson

ZME 678 + ZME 642 & ZME 567 er nogle nye busser af den samme type som Nobina 3737.
1. Er de hjemmehørende i Enköping ?
2. Hvilke internnr har de fået ?.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson