Via Ekhagen

Startat av Hasse L, 18 november 2018, 20:17:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


DED 235 - Büssing Präfekt 1967 - SL H32 4125.

Peter Rost

Fin bild - med riktig julstämning.

//Peter

Jona

HEJ

Har jag förstått det rätt, men hit till denna vändplan går det inte busstrafik numera sedan linje 50 tog över i området och bort mot Lappskärsberget?

MVH Filosofen Jona

virtual1

Citat från: Jona skrivet 19 november 2018, 11:27:09 AM
HEJ

Har jag förstått det rätt, men hit till denna vändplan går det inte busstrafik numera sedan linje 50 tog över i området och bort mot Lappskärsberget?

Verkar inte göra det, men man kan nog tycka att underlag borde finnas, iaf norrifrån - linje 50 går ju söderöver...

Lars-Håkan_E

Citat från: virtual1 skrivet 19 november 2018, 11:43:11 AM
Verkar inte göra det, men man kan nog tycka att underlag borde finnas, iaf norrifrån - linje 50 går ju söderöver...

Detta har varit upp till diskussion förut, har att göra med att man inte vill köra ledvagn den vägen av framkomlighetsskäl, dock kördes det led på -80 talet men då fanns det också en parkeringsövervakning värd namnet.

virtual1

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 19 november 2018, 14:07:41 PM
Detta har varit upp till diskussion förut, har att göra med att man inte vill köra ledvagn den vägen av framkomlighetsskäl, dock kördes det led på -80 talet men då fanns det också en parkeringsövervakning värd namnet.

Jag förstår om 50 inte klarar det,  men varför inte förlänga en av 600-linjerna som körs med kortvagn dit igen?

Nico

Om det nu skulle finnas ett behov så är det i så fall nog enklare att låta linje 540 ta den svängen (och dubbelrikta den mellan hpl. Frescati och hpl. Universitetet) än att dra ned någon 600-linje från Danderyds sjukhus.

I övrigt är normalbussar ganska sällsynta numera så att öronmärka sådana skulle även det medföra extra krav på planering och utsättning.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Det var ju stora diskussioner i tidningarna om linjedelen runt Ekhagen redan när linjen infördes att den inte skulle gå dit längre.../Ulf