Söker info om skyltskåp, från buss?

Startat av mjtag, 18 november 2018, 18:28:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mjtag

Citat från: Kristian skrivet 20 november 2018, 11:53:51 AM
Så... vad sägs om den lilla detaljen att skylten kan visa "Ej i trafik" samt "Abonnerad", vilket framgår av det första inlägget i tråden?
Jag är också ganska säker på att skyltskåpet suttit i en svensk buss då det är svensk text i form av just "Ej i trafik", "Abonnerad" och "Reserv". Har lagt ut en bild till på Instagram med skyltningen "Ej i trafik". Tyvärr verkar det inte gå att länka till bilder på Instagram så ni får klicka på länken nedan om ni vill se den.

Ha det bra.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

roggek

Citat från: mjtag skrivet 20 november 2018, 17:49:09 PM
Jag är också ganska säker på att skyltskåpet suttit i en svensk buss då det är svensk text i form av just "Ej i trafik", "Abonnerad" och "Reserv". Har lagt ut en bild till på Instagram med skyltningen "Ej i trafik". Tyvärr verkar det inte gå att länka till bilder på Instagram så ni får klicka på länken nedan om ni vill se den.

Ha det bra.

Eftersom SL använde sig av versaler i "EJ I TRAFIK" på H32-H35 (som Staffans bild visar i tråden på en H34) och skyltskåppet visar gemener "Ej i Trafik", samt alla dessa bokstaskombinationer, så gissar jag att skyltskåpet suttit i en buss från Malmö...

Malmö hade ju ett "antal olika bokstavskombinationer" efter linjenumret beroende på vilken linjegren som avsågs...

virtual1

Citat från: Kristian skrivet 20 november 2018, 11:53:51 AM
Så... vad sägs om den lilla detaljen att skylten kan visa "Ej i trafik" samt "Abonnerad", vilket framgår av det första inlägget i tråden?

Haha, ha, kanske avslöjar nåt iaf ;)