AB Stockholms Spårvägar 5002 (Bild)

Startat av Theodor736, 14 november 2018, 01:31:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Theodor736

En halvtaskig bild tagen tidigare ikväll på ABSS B9S 5002 som tidsreglerade vid Cityterminalen 13/11 2018.

Skickat från min TA-1021 via Tapatalk

Bussmicke

Trist man aldrig ser dem dagtid.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan E

Citat från: Bussmicke skrivet 14 november 2018, 09:50:59 AM
Trist man aldrig ser dem dagtid.

//Bussmicke
www.bussmicke.se



I går hade du haft chansen, vi körde buss hela dagen eftersom det var brist på spårvagnar pga service.

Jan E

Ulf Berlin

Citat från: Jan E skrivet 14 november 2018, 09:59:07 AM
I går hade du haft chansen, vi körde buss hela dagen eftersom det var brist på spårvagnar pga service.

Jan E
...och detta har nog pågått i minst en vecka./Ulf

Bussmicke

Sånt händer aldrig när jag är i stan. :)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Theodor736

Citat från: Bussmicke skrivet 14 november 2018, 16:46:44 PM
Sånt händer aldrig när jag är i stan. :)

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Det förekommer rätt ofta så här års då en del spårvagnar blir skyddstoppade i väntan på hjulsvarvning och därmed måste bli ersatta av buss. B9S i stadstrafik är en ovanlig företeelse i Stockholm så det är lika spännande varje gång det händer!

Skickat från min TA-1021 via Tapatalk


virtual1

Citat från: Theodor736 skrivet 15 november 2018, 11:38:25 AM
Det förekommer rätt ofta så här års då en del spårvagnar blir skyddstoppade i väntan på hjulsvarvning och därmed måste bli ersatta av buss. B9S i stadstrafik är en ovanlig företeelse i Stockholm så det är lika spännande varje gång det händer!

Skickat från min TA-1021 via Tapatalk

Nja, B9S i stadstrafik är väl inte så ovanligt? 791/794 körs ju med B9S titt som tätt, likaså 726:an, kan ana att ett antal 600-linjer som går in mot stan till körs med B9S också. Samt ett antal av de 4XX-linjer med destination Cityterminalen gör det också.

Daniel Lindblom

B9S är ju den sämsta bussmodellen någonsin för stadstrafik så jag är bara glad om jag slipper se dem.

Robert Brink

Citat från: virtual1 skrivet 15 november 2018, 13:00:30 PM
Nja, B9S i stadstrafik är väl inte så ovanligt? 791/794 körs ju med B9S titt som tätt, likaså 726:an, kan ana att ett antal 600-linjer som går in mot stan till körs med B9S också. Samt ett antal av de 4XX-linjer med destination Cityterminalen gör det också.

Plus 4XX linjerna till/från Södermalm.

//R

Fredrik Gelin

Jag misstänker att skribenten avsåg innerstadslinjer och då är det inte fullt så vanligt med B9:or.
Däremot är det som sagt inte ovanligt med B9:or i innerstadsmiljön som sådan.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Bussmicke

Åk till Umeå, ett eldorado för B9S-älskare. Där finns det en del hög i stadstrafik. <3

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussfanatikern

Citat från: Bussmicke skrivet 15 november 2018, 18:48:00 PM
Åk till Umeå, ett eldorado för B9S-älskare. Där finns det en del hög i stadstrafik. <3

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Eller hit till Göteborg, här finns det både enkel- och dubbelledade varianter.

Daniel Lindblom

Nu var det SLs trängsel B9S jag syftade på och inte sådana som är levererade för stadstrafik (med dubbla dörrar etc).