Karolinska sjukhuset - 3 november 2018

Startat av Mikael T Nilsson, 03 november 2018, 12:53:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer två bilder från Karolinska sjukhuset. Först Keolis 4827 på linje 58, som endast trafikeras vid vissa högtidsdagar.
Tidigare hade linjen nummer 48E och därefter 48 (har jag för mig) innan SL dammade av linjenumret 58 som försvann 1986 vid den stora busslinjeomläggningen då.



Tydligen har Keolis Fredriksdal fått en ganska stor leverans av MAN-ledvagnar under hösten. Jag hade en notering om att leverans upp till 7215 hade skett, men i dag syntes 7225 på linje 3.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

Fina bilder!

7216-7225 har observerats - alla blå.  /H

Bussmicke

Ånej, 58 försvann inte 1986.
1992 fotade jag H50 där.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 03 november 2018, 15:15:31 PM
Fina bilder!

7216-7225 har observerats - alla blå.  /H

Tack så mycket!
Och tack för uppgifterna. Minns att ett antal blå MAN-ledvagnar har flyttats från Stockholm / Fredriksdal till Göteborg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 03 november 2018, 15:20:19 PM
Ånej, 58 försvann inte 1986.
1992 fotade jag H50 där.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Hmm, minns uppenbarligen fel. Linje 51 lades i alla fall ned i samband med busslinjeomläggningen 1986, men 58:an levde alltså kvar ett tag till, kanske så länge som till 1992?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 november 2018, 16:27:36 PM
Hmm, minns uppenbarligen fel. Linje 51 lades i alla fall ned i samband med busslinjeomläggningen 1986, men 58:an levde alltså kvar ett tag till, kanske så länge som till 1992?

Linje 58 med linjesträckningen Norra station-Odenplan-Roslagstulls sjukhus lades ner i augusti 1992. Samtidigt som linje 58 lades ner ändrades även linje 43:s norra ändhållplats från Roslagstull till Ruddammen.

58:an trafikerade tidigare Norrbacka-Odenplan-Roslagstulls sjukhus, men sträckan Norrbacka-Norra station lades ner i november 1988 när Eugeniavägen revs i samband med bygget av den gamla delen av Norra länken.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Carl skrivet 03 november 2018, 16:46:34 PM
Linje 58 med linjesträckningen Norra station-Odenplan-Roslagstulls sjukhus lades ner i augusti 1992. Samtidigt som linje 58 lades ner ändrades även linje 43:s norra ändhållplats från Roslagstull till Ruddammen.

58:an trafikerade tidigare Norrbacka-Odenplan-Roslagstulls sjukhus, men sträckan Norrbacka-Norra station lades ner i november 1988 när Eugeniavägen revs i samband med bygget av den gamla delen av Norra länken.

Ett stort tack för utförlig historik kring linjen!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.