Vid N Bantorget 1982

Startat av Hasse L, 28 oktober 2018, 21:33:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


DCJ 565 - Scania-Vabis CF 6661 1963 - f.d. SL H65A 6509. Men vilken var operatören vid denna tid?

Staffan Sävenfjord

Regnumret skall ha varit DCJ565. Bussen ägdes enligt mina noteringar av Vallentuna Buss vid denna tid.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Hasse L

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 oktober 2018, 21:54:52 PM
Regnumret skall ha varit DCJ565. Bussen ägdes enligt mina noteringar av Vallentuna Buss vid denna tid.
Tack!  /H

Viking

Trevlig Bild!

Här är samma vagn någon gång November-December 1982 på just Vallentuna Buss och Taxis garageplan (reprisbild).





//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Bussmicke

Wow, bara intressanta saker.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Jarlaplan och Norra Bantorget var väl ändhållplats för veckoslutsbussar som kördes av Svenska Buss(-samtrafiken).

Stämmer detta ?

Ulf Berlin

Underbar bild från garageplan :)
AXA 597 är f d H65A 6210
AKS 950 är f d H65A 6086
Vilka är dom andra karosserna(förrutom Mercedeserna)?/Ulf

Peter Rost

Den ena är en Deltaplan - och längst till vänster en Ikarus.

//Peter

Ulf Berlin

Citat från: Peter Rost skrivet 30 oktober 2018, 13:12:23 PM
Den ena är en Deltaplan - och längst till vänster en Ikarus.

//Peter
Tack.
Vilken kan CFen i mitten vara?/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: S Svensson skrivet 30 oktober 2018, 11:20:31 AM
Jarlaplan och Norra Bantorget var väl ändhållplats för veckoslutsbussar som kördes av Svenska Buss(-samtrafiken).

Stämmer detta ?

Norra Bantorget användes för merparten av alla veckoslutsbussar fram till att Cityterminalen togs i bruk, Jarlaplan har jag ingen aning om, det var hur som helst isf före min tid.