Huvudmeny

Nobina 3895

Startat av Mattias Petersson, 28 oktober 2018, 15:12:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Petersson

Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

homer

snarare Nobina 3895,men trevligt att se iallafall... Någon som vet om några av de nya citywide till Södertörn har tagits i trafik än?

Ulf Berlin

Vilken härlig spegelbild i första bilden :D/Ulf

AO

Riktigt snygg buss!
Jag trodde dock inte man skulle få se någon mer Citywide för regiontrafik. Pratades det inte om att de inte klarade vissa krav och därför lanserade Scania Citywide Suburban?

buskörare

Vilken modell är den som går på 639? Heter den 3968 månne...  :-\

Fredrik Gelin

Den Citywide som används på 639 heter 3768 och är väl en "vanlig" Citywide lågentre.
Alltså samma typ som används på flera andra håll i Stockholmsområdet i ledbussvarianten.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Enligt Transportstyrelsen är det en Citywide Suburban. De andra har jag ingen koll på, Nobina Norrtäljes är den enda som finns i krokarna där jag kör.

Bussmicke

Den som rullar på  639 är inte en Citywide, denna som Mattias lade ut är dock en Citywide
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 29 oktober 2018, 11:00:35 AM
Den som rullar på  639 är inte en Citywide, denna som Mattias lade ut är dock en Citywide

Då sitter du på andra uppgifter än Transportstyrelsen.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 29 oktober 2018, 11:00:35 AM
Den som rullar på  639 är inte en Citywide, denna som Mattias lade ut är dock en Citywide

Vad är 3768 för en modell i så fall?
http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=67713


Fredsduvan

Den ena är en "vanlig" Citywide byggd i Polen . DVS en aluminium buss. Den andra ni far efter är en Citywide Suburban Byggd i Finland i STÅL...... Det är för att klara hårdare roll-over kraven i R66

Bussmicke

Jag är beredd att ge mig om 3768.
Dock tycker jag att det är förvillande med två olika modeller/utseenden med samma namn i början.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO


Ulf Berlin

Citat från: Fredsduvan skrivet 29 oktober 2018, 15:19:27 PM
Den ena är en "vanlig" Citywide byggd i Polen . DVS en aluminium buss. Den andra ni far efter är en Citywide Suburban Byggd i Finland i STÅL...... Det är för att klara hårdare roll-over kraven i R66
Tack för denna förklaring./Ulf