Arriva 7070 (Scania CN113 led) i Kista - 25 augusti 2010

Startat av Mikael T Nilsson, 20 oktober 2018, 18:33:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Hittade en bild på gamling hos Arriva Märsta, nämligen vagn 7070.



Notera den pyttelilla linjeskyltningen i aktern.

Jag har för mig att linje 687 var ny vid fototillfället och hade då linjesträckningen Kista centrum-Vallentuna (ej via Sollentuna stn, som trafikeras av linjen i dag). Om jag minns rätt var det både Märsta och satellitgaraget Vallentuna som trafikerade linje 687 från start.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Enligt mina observationer var det huvudsakligen Märstadepån som körde 687 fram tills Arriva fick även Norrort och då flyttade linjen till Okvista.
Innan dess tror jag bara att den dåvarande separata depån i Okvista fick rycka in i nödfall eftersom de nog bara hade plats för bussarna i den "ordinarie" Vallentunatrafiken.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 oktober 2018, 19:26:16 PM
Enligt mina observationer var det huvudsakligen Märstadepån som körde 687 fram tills Arriva fick även Norrort och då flyttade linjen till Okvista.
Innan dess tror jag bara att den dåvarande separata depån i Okvista fick rycka in i nödfall eftersom de nog bara hade plats för bussarna i den "ordinarie" Vallentunatrafiken.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Hej,

Tack! Så var det nog. När jag går igenom mina bilder på linje 687 från 2010 var det uteslutande ledvagnar tillhörandes Märsta, inga Vallentuna-/Okvistavagnar alltså.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

Den här bussen rullade ursprungligen i Falun och därefter i Gävle, den var etanoldriven från början men byggdes senare om till dieseldrift.

AO

Citat från: Bussfanatikern skrivet 23 oktober 2018, 01:12:56 AM
Den här bussen rullade ursprungligen i Falun och därefter i Gävle, den var etanoldriven från början men byggdes senare om till dieseldrift.

Ägdes den senare av Swebus? Gävle har inte haft Arriva som entreprenör.

Bussfanatikern

#5
Citat från: AO skrivet 24 oktober 2018, 00:05:04 AM
Ägdes den senare av Swebus? Gävle har inte haft Arriva som entreprenör.

Bussen ägdes först av Swebus men såldes till Arriva 2009.

Peter Öden

Hej !

Bussen hade inv.nr 3677 hos Swebus, Gävle fick också 3676/KLM 154, även den etanoldriven.
Båda levereradeas ny till Falun.

Mvh Peter Ö

Bussfanatikern


virtual1

Citat från: Bussfanatikern skrivet 24 oktober 2018, 00:42:30 AM
Bussen ägdes först av Swebus men såldes till Arriva 2009.

Rullade dessa i Märsta under Swebus-tiden i Sthlm, eller var de en sväng i Huddinge också som jag har ett svagt minne av?!

Peter Rost

Citat från: virtual1 skrivet 25 oktober 2018, 11:10:10 AM
Rullade dessa i Märsta under Swebus-tiden i Sthlm, eller var de en sväng i Huddinge också som jag har ett svagt minne av?!

3676-77 gick i trafik i Bromma (linje 119) Märsta, och Kallhäll.

//Peter